Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели изключително доволни от Гран при на Китай

Пирели изключително доволни от Гран при на Китай

70
0
гуми,Пирели

Изключителна битка се оформи в Гран при на Китай и гумите на Пирели изиграха голяма роля в борбата между пилотите в третата надпревара от световния шампионат на Формула 1. Именно стратегиите на отделните екипи бяха решаващи за изхода от състезанието, победител в което стана Люис Хамилтън (Макларън), изпреварил съперниците от Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър. Англичанинът изпревари шампионат четири обиколки преди финала, докато австралийският им колега направи невероятно каране – от 18-и на грида се качи на подиума.

В Макларън предпочетоха състезателите им да спират три пъти в бокса за нови гуми, каквато бе стратегията и на Уебър (с оглед на лошото му класиране в квалификацията). Фетел обаче бе с два пита. Марк се възползва от на практика спестените си три комплекта софт от съботната официална сесия и в последния тур на надпреварата изпревари Дженсън Бътън, спечелвайки третото място. Съекипникът му за сметка на това изкара дълъг стинт с хард в последната част от състезанието и не удържа атаката на Хамилтън.

В колоната имаше още много битки и многобройни изпреварвания, като немалка част от двубоите се решиха също от избора за използване на гуми.

Времето бе благосклонно и Гран при на Китай се проведе нормално. Температурите малко се качиха в неделния ден, което повлия на поведението на продуктите на Пирели за някои от по-малките отбори. На старта всички пилоти (освен Уебър) бяха със софт. Единственият състезател, изминал дистанцията с един-единствен питстоп, се оказа Нараин Картикеян (Испания Рейсинг).

Надпреварите стават все по-добри и по-добри тази година! Според мен никой не знаеше кой ще надделее накрая, а точно това бе целта ни преди началото на проекта ни за Формула 1 – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Видяхме интересен избор на стратегии, като Макларън се справиха с три спирания, а Ред Бул бяха много близо до победата с две. Износването бе значително по-малко в сравнение с Малайзия, като някои от пилотите направиха серии от по 20 и повече обиколки с типа хард – допълни той.