Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Лосаил ще бъде много трудна писта за нашите гуми

Пирели: Лосаил ще бъде много трудна писта за нашите гуми

7033
0
Гран при на Катар, Лосаил
снимка, Пирели

Гран при на Катар е кръг №17 от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда в Лосаил. Трасето е с дължина 5.419 км и се намира близо до столицата Доха.

Катар е едно от последните попълнения в календара на F1. Страната от Близкия изток изненадващо приема старт от световния шампионат в края на сезон 2021 и заменя една от отменените заради COVID-19 стартове. За разлика от последните трасета, Лосаил е постоянна писта, която се използва още от 2004 г.

Миналата година Катар нямаше старт от F1. Страната бе домакин на Световното първенство по футбол, което в крайна сметка бе спечелено от Аржентина. Тази година F1 се завръща в Катар. Страната подписа 10-годишен договор с Либърти Медия, който тепърва влиза в сила. Понастоящем стартовете се провеждат на пистата Лосаил. Има вероятност в бъдеще надпреварата да бъде преместена на улично или полу-постоянно трасе.

Първото състезание на Лосаил бе спечелено от Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес завърши пред Макс Верстапен и Фернандо Алонсо. По време на надпреварата в Лосаил преди две години се наблюдаваше широк спектър от стратегии. Половината пилоти стартираха със софт, а другата половина – с медиум, докато броят на спиранията в бокса варираше от едно до три. Хамилтън спечели състезанието с две спирания. Пилотът на Мерцедес имаше два стинта с медиум, след което премина към хард.

Подобно на всички стартове в този регион, Гран при на Катар също се провежда на изкуствено осветление. Причината за това е свързана с високите дневни температури, тъй като пистата Лосаил е разположена край пустиня.

Пирели предоставя най-твърдите си гуми в Лосаил, а именно С1, С2 и С3. Този избор бе направен в предишния старт в Япония, както и в Бахрейн, Испания, Великобритания и Нидерландия.

Асфалтът на пистата Лосаил е напълно нов. Освен това инфраструктурата на трасето е подобрена. Гаражите в бокса са разширени и увеличени. В допълнение, медицинският център и съоръжението на рейс контрола също са реконструирани. В Катар няма никакви поддържащи серии, така че сцеплението на новата настилка се очаква да бъде доста коварно.

характеристики на Лосаил
снимка, Пирели

Около Лосаил има няколко специално изградени зелени площи. Въпреки това на повърхността често се разнася пясък от околната пустиня. Това прави развитието на пистата друг ключов фактор, който ще бъде подчертан от новия асфалт

Традиционно температурите в Катар са високи, като през седмицата преди състезанието надхвърлят 40 градуса. Но от друга страна, по-късният старт трябва да доведе до по-широк температурен диапазон, отколкото се наблюдаваше преди две години.

налягане в гумите
снимка, Пирели

„F1 се завръща в Катар, две години след дебюта си през 2021 г. Но в много отношения това е още едно ново начало, тъй като автомобилите вече са много различни от тези, които видяхме преди няколко години. В същото време пистата Лосаил е напълно обновена, като са променени и бордюрите. На хартия основните характеристики на пистата остават същите – с основна права, дълга малко над километър, и 16 завоя – но е ясно, че промените, направени през последните две години, означават, че данните, събрани от първата Гран при, са само относително полезни“, каза Марио Изола.

„Лосаил ще бъде много трудна писта за нашите гуми. Подобен е случаят в Силвърстоун и Сузука. Затова не е случайно, че избраните съединения са едни и същи- C1, C2 и C3. Има голямо разнообразие от завои, повечето от които са със средна и висока скорост“, продължи Изола. „Поредицата от завои между 12-и и 14-и завой доста напомня на известния завой 8 в Истанбул- един от най-взискателните към гумите завои в най-новата история на F1. Тази последователност е и един от най-влиятелните фактори за постигане на добро време за обиколка. Фактът, че 11 от 16-те завоя са десни, натоварва особено много лявата част на автомобила, особено предната. Нивата на енергия, които се наблюдават в гумите през 2021 г. ,все още са доста добре балансирани между двете оси.“

„Друг фактор, който прави Лосаил още по-голямо предизвикателство за нас, пилотите и отборите, е завръщането на спринтовия формат. В петък ще има само един час свободни тренировки, за да се определят настройките и да се оцени поведението на гумите по време на дълги пробези. Тази сесия ще се проведе в горещината, която ще загрее асфалта, за разлика от квалификацията и двете състезания, които се провеждат през нощта. Очакваме един интересен уикенд и може би за няколко изненади. Способността да се адаптираме бързо и добре към пистата може да ни донесе значително предимство“, добави спортният директор на Пирели за F1.