Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели натиска за нов договор

Пирели натиска за нов договор

64
0
Кристиан Хорнер,Пол Хембри

Пирели ще запишат през тази година своето 250-о състезание във Формула 1. Италианският производител в момента има 244 участия и по този начин е наравно с Бриджстоун. Точно по време на бляскавото Гран при на Монако пък италианците ще запишат своето участие с номер 250. Дали ще има парти и какво ще е настроението на него обаче зависи не на последно място и от това, дали Пирели ще остане единствен доставчик и през 2014 г.

„Има още детайли по договора, които трябва да бъдат изчистени. Като цяло сме близо до новия договор, но не толкова близо, колкото ни се иска“, заяви спортният директор на Пирели, Пол Хембри. Британецът разчитал всички дреболии по новия контракт да бъдат изчистени до края на месец февруари, но това така и не се случило. Според слуховете спорът е около цената на гумите, защото някои от отборите не са съгласни с предлаганите условия.

„Всички трябва да работим в една и съща посока. Само тогава може да бъде намерено адекватно решение. Именно заради това е необходимо време, за да постигнем всички поставени цели. Трябва да сме единодушни с отборите. Някои от тях вече потвърдиха, че искат да продължат сътрудничеството си с нас. При други има нужда да проведем още разговори. Но това е напълно нормално. Трябва бързо да намерим основата, на която всички можем да градим и с която всички са съгласни.“

По всичко изглежда, че сега преговорите са значително по-тежки. Защото преди две години и половина FOTA представляваше интересите на всички отбори. Сега обаче всеки преговаря сам за себе си.

„Със сигурност е по-лесно, когато имаме срещу себе си само един събеседник, който представя интересите на всички отбори. От друга страна се опознахме достатъчно добре с всички отбори. Много по-близки сме с тях отколкото по време на нашето завръщане.

Колкото повече продължават преговорите, толкова повече расте напрежението.“

Напрежението обаче не идва само отвън, но и от самите босове на Пирели. Бордът на директорите изисква ясен график, защото моментната PR- и маркетингова стратегия е базирана изцяло на ангажимента във Формула 1. Те искат да известна сигурност, за да могат да планират бъдещето си.

„Ако скоро не стигнем до съгласие, надзорният съвет ще започне да ми задават още повече въпроси и инвестициите ни в моторните спортове ще са под въпрос.“

Пол Хембри се надява, че ако Пирели и отборите не се разберат в близката седмица, решение ще бъде взето на заседанието на световния съвет на ФИА, което ще се проведе на 8 март.