Пирели избра три по-малко твърди тима гуми от своята гама за F1 във втория кръг от сезон 2022. Той ще се проведе на уличната писта в Джеда. Италианците избраха смесите С2. С3 и С4, които съответно ще са хард, медиум и софт. Този път обаче става дума за новото поколение автомобили и по-големи 18-инчови гуми. Отборите за пръв път ще опитат сместа C4 в състезание тази година. Това е основната разлика, спрямо надпреварата в Бахрейн.
Изборът на Пирели по отношение на гумите е направен въз основа характеристиките на пистата в Джеда, температурите на асфалта, както и данните, събрани от дебютното състезание през 2021 г.
Новата настилка от миналата година предлага добро ниво на сцепление (три от пет точки в класификацията на Пирели) и сравнително ограничени нива на износване на асфалта (две от пет точки в класификацията на италиански производител на гуми). Това би трябвало да доведе до умерено износване и разрушаване на новите смеси.
Тежестта на натоварванията и скоростите е средна, като общото натоварване на гумите е оценено с три от общо пет точки. Трасето не е особено взискателно по отношение на сцеплението и спирането. Очаква се висока степен на развитие на пистата през уикенда, благодарение и на поддържащите състезания от Формула 2.
Най-бързата улична писта в календара на F1 претърпя малки изменения след дебюта си в календара миналата година. Тези модификации бяха поискани от управляващия орган след няколко инцидента на пистата. Промените се състоят основно в отваряне на видимостта в завоите чрез преместване на бариерите малко по-назад. Също така последният 27-ми завой е разширен чрез премахване на трибуна, което може да направи обиколката малко по-бърза. Завой номер 13 (от общо 27) все още е с 12 градуса наклон, което спомага за бързото движение на пистата. Очаква се пилотите да направят втората най-бърза обиколка за годината след тази на Монца.
Гран при на Саудитска Арабия е второто поредно нощно състезание в календара, което означава, че температурите на пистата могат да се различават във всяка една сесия. Такъв беше в случаят с Бахрейн. Очаква се втората тренировка и квалификацията отново да бъдат по-представителни за условията на състезанието.
„Пистата в Джеда представлява напълно различно предизвикателство в сравнение с откриващата Гран при в Бахрейн. Причините за това нещо са разнообразните характеристики на пистата, както по отношение на разположението, така и на асфалта. Този уикенд пилотите ще използват по-меки смеси, за да се справи със специфичните изисквания на пистата, която е почти толкова бърза, колкото Монца“, сподели спортният директор на Пиреи Марио Изола.
„Отборите се отправят към Джеда без абсолютно никакъв опит с този тим гуми и автомобили на подобен тип трасе. Условията може да са малко по-различни в сравнение с миналата година, тъй като състезанието се провежда по различно време на годината. В допълнение има няколко промени на завоите.“
„Избраните смеси са същите като през сезон 2021, но с променен състав и размер. В резултат на това отборите ще трябва да свършат много работа, за да съберат възможно най-много данни по време на свободните тренировки, особено във втората свободна тренировка. Това ще бъде единствената сесия, която се провежда по едно и също време с квалификацията и състезанието.“
27 corners and the second-quickest average-speed on the calendar makes up the 50-lap race of the Jeddah Corniche Circuit. But how much do you know about the #SaudiArabiaGP? 🇸🇦https://t.co/xv2CaG3ywf#F1 #Fit4F1 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 24, 2022