Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели очакват интересни стратегически решения и в Корея

Пирели очакват интересни стратегически решения и в Корея

53
0
гуми,Пирели

Гуми от типовете медиум и суперсофт ще предоставят Пирели на отборите от Формула 1 за предстоящата Гран при на Корея. Това са същите смеси, които екипите използваха в предходния кръг от шампионата – в Сингапур. Има разлика обаче с типовете от миналия сезон, когато тимовете работиха със софт и суперсофт.

От Пирели не очакват гумите да бъдат прекалено натоварени на пистата Йонгам, но отчитат, че движението в посока обратна на часовниковата стрелка понякога е изпитание за вратовете на пилотите. Инженерите на компанията отбелязват също така, че трасето почти не се използва извън Гран при уикенда и това означава, че условията ще се променят значително по време на трите дни там.

Комбинацията медиум/суперсофт пък ще се използва за четвърти път този сезон – след Австралия, Канада и Сингапур.

Направихме промяна в смесите за тазгодишната надпревара в сравнение с тази от миналия сезон, когато доставихме софт и суперсофт. Очакваме да има значителна разлика във времената за обиколка между медиум и суперсофт, какъвто бе случаят и в Сингапур. Това би трябвало да помогне за създаването на някои интересни стратегически решения. Корея е интересен микс: има някои бързи и други, по-бавни завои. Управлението на гумите със сигурност ще е важно и там. Работата в свободните тренировки ще е от значение, за да се прецени износването и степените на деградация на двете смеси при различни количества гориво, тъй като това ще е ключът към правилната стратегия – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.

От компанията отбелязват още, че за Корея се изисква средно до високо ниво на аеропритискане, подобно на Япония. В същото време обаче екипите използват различни карти за управление на двигателите в сравнение с тези за Сузука, за да имат по-добро поведение в бавните криви. Предна дясна гума пък е най-натоварена на Йонгам.

Грейнингът може да е проблем на корейското трасе, особено в условията на ниско сцепление в началото на уикенда, когато настилката е все още мръсна.

Повечето пилоти използваха миналата година стратегия с две спирания в бокса. Едва трима бяха с различни варианти с 1 или 3 бокса. Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели миналогодишното състезание на Йонгам, като тръгна втори от стартовата решетка.