Гумите са най-голямата положителна промяна в световния шампионат на Формула 1, е мнението на мнозинството отбори, пилоти, коментатори и наблюдатели на спорта. Останалите системи помагат, но продуктите на Пирели създават неповторима интрига в досегашните надпревари. Гран при на Китай не бе изключение, а сега италианският производител ще участва в първата си „домашна“ надпревара – тази в Турция.
Компанията смята старта за специален, тъй като гумите за Формула 1 се произвеждат във фабриката й в Измит, намираща се на половин час път от пистата Истанбул парк.
Четвъртото състезание от календара пък дава начало на европейските кръгове, макар трасето да се намира в Азия заради уникалността на Истанбул, разположен на два континента. И докато отборите подготвят безброй технически новости за автомобилите си, Пирели ще им предоставят в петъчните свободни тренировки еволюция на сместа хард за проби. Разпределението за останалата част от уикенда остава обичайното, като за Турция са определени отново типовете хард и софт, а всичко за продуктите на Пирели за F1 и основните им характеристики може да откриете в новия брой на списание ClubS1 (май, брой 138).
Друга промяна ще е промененото оцветяване на различните гуми за по-лесно разпознаване по време на състезанията.
– В Пирели не вярваме в размотаването, така че заедно с отборите непрекъснато работим по еволюцията на гумите ни, от които спортът да има полза през сезона – заяви директорът на отдела за изследвания и развитие Маурицио Бойочи. – Ако резултатите съвпаднат с очакванията ни, то целта ни ще е да ги използваме за следващия старт в Барселона. Този тип ще е с малко по-ниска степен на износване и съответно ще има по-дълъг живот, но загряването ще е по-трудно и съответно в периода до достигане на оптимална работна температура сцеплението няма да е най-доброто възможно.
Моторспорт директорът Пол Хембри се надява на поредната вълнуваща надпревара от световния шампионат, тъй като Истанбул парк ще подложи гумите на едно от най-сериозните натоварвания в целия шампионат.
– Изпитание ще са високоскоростните завои, абразивната и неравна повърхност на трасето и сериозните странични сили, действащи върху автомобилите. Износването вероятно ще е сериозно. Очаквам по три спирания на кола, но това, разбира се, ще зависи от индивидуалните стратегии – допълни той.
Поведението на гумите може да се промени допълнително от очакваните по-ниски температури в Истанбул. По принцип в началото на уикенда пързалянето е често срещано, тъй като пистата не се използва често и е доста мръсна. С напредване на сесиите по асфалта се натрупва гума и съответно прилепянето се подобрява.