След общо 33 дни тестове Пирели са на прага на завръщането си във Формула 1 като доставчик на гуми и в компанията всички се вълнуват от предстоящата Гран при на Австралия. Символично съвпадение е, че италианците се включват пак в спорта в страната, където сложиха край на участието преди близо 20 години (само че тогава – през 1991 г. – стартът бе на Аделаида, а самото състезание бе спряно след едва 14 тура заради порой и остава най-кратката надпревара в историята на спорта до момента).
На Албърт парк обаче, където се провежда Гран при на Австралия вече поведе от 15 години, драми се случват непрекъснато. Пирели създадоха гуми за F1, които са далеч по-малко издръжливи от тези на предшествениците им Бриджстоун и това предполага още повече екшън по време на състезанието. В Мелбърн екипите ще имат на разположение смесите софт и хард, като разликата между тях като поведение и издръжливост е доста голяма. Първият тип предлага повече прилепяне и по-висока скорост, но за значително по-кратък период от по-твърдата, но с по-постоянно представяне втора смес. Меките гуми ще са опционален вариант за отборите.
– За този момент работихме повече от година. Гумите ни са създадени да бъдат по-различни от онези, с които се караше досега във Формула 1, но смятам, че всички екипи събраха доста полезна информация по време на предсезонните тренировки. Целта ни е да се справят два-три питстопа в Австралия. Това в известна степен противоречи на вярванията ни като компания, защото по принцип целта ни е да предоставяме на потребителите си гуми, които да изкарат възможно най-дълга дистанция. Формула 1 обаче е нещо съвсем различно – отборите и организаторите поискаха от нас подобрение на забавлението. Сега нямаме търпение да видим как ще се справят тимовете и пилотите в първите реални състезателни условия – заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.