Пирели отговори на критиките на Люис Хамилтън от вчера. Италианската компания отрече отлагането на квалификацията да е заради недостатъчно добрите гуми за мокра писта.
Пирели реши да отговори на молбата на Люис Хамилтън да предостави по-добри гуми за дъжд. Това се случи, след като квалификацията в Бразилия трябваше да се отложи заради неблагоприятни метеорологични условия.
Сесията на пистата в Сао Пауло първоначално беше забавена с поне час и половина. След това F1 реши да отложи квалификацията за неделя сутринта. Причината за това бе свързана с продължителните проливни дъждове и гръмотевични бури, които предизвикаха натрупването на голямо количество вода в различни части на пистата
Въпреки всички усилия на маршалите и организаторите, лошото време и дъжда попречиха на F1 да завърши квалификационната сесия преди залез слънце. Затова сесията ще се проведе в 7:30 ч. местно време в неделя. Тъй като се очакваше още дъжд през днешния ден, часът на състезанието беше преместен с час и половина по-рано. Така ще се даде на F1 по-голям шанс състезанието да се проведе при нормални условия.
След отлагането на квалификацията Стефано Доменикали се извини на всички фенове по трибуните. Италианецът обясни, че е нямало как сесията да се проведе при такива тежки условия и че безопасността на пилотите винаги е на първо място.
Интервюто на Доменикали беше прекъснато от Хамилтън. Седемкратният световен шампион поиска да бъде позволено той и неговите колеги да излязат на пистата. Хамилтън също така настоя Пирели да направят по-добри гуми за мокра писта, както и да се върнат подгряващите одеяла за този тип смеси.
Работата на гумите за мокър асфалт на Пирели отдавна е обект на критики от страна на F1 пилотите. През последните години тези гуми на практика са игнорирани от пилотите и отборите, които предпочитат да използват само интермедии. Според изказванията, продуктите на Пирели със син кант са непълно неподходящи за каране.
Междувременно спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола призна, че компанията трябва да подобри представянето на гумите за мокро. Той беше категоричен, че, разработката на новите смеси продължава. Изола също така обясни, че от Пирели не разполагат с достатъчно данни от тестове на гуми за мокро от най-взискателните писти. Той добави, че тестовете на гуми за мокро се организират много по-трудно
„Вярно е, че трябва да подобрим представянето на гумите за мокро, за да създадем подходящо комбиниране с интермедиите“ , каза Изола.
„Това е нашата цел. Догодина ще имаме нова гума за мокро с някои малки модификации. За съжаление нямахме възможност да проведем подходящ тест с гумата за мокро на писта с висока степен на натоварване. Липсва ни точно това.“
„Променихме малко шарката на протектора и работим по конструкцията и по новата смес. Направихме подобрение. Но не мога да кажа дали то е достатъчно или не“, добави спортният директор на Пирели за F1.
Изола добави, че зад отлагането на квалификацията стоят различни фактори, свързани с безопасността, а не толкова с гумите на Пирели.
„Не знам защо Нилс реши да не даде зелена светлина на сесията. Нямам идея дали е заради видимостта, застоялата вода, риска от аквапланинг или друг елемент. Не съм разговарял с него, така че нямам информация по този въпрос“, заяви Изола.
„Ако става въпрос само за представянето [на мокрите гуми], това означава, че те вървят малко по-бавно. Това е всичко. Следователно най-бързият от бавните автомобили дава най-добро време.“
„Напълно сме наясно, че трябва да подобрим представянето на гумите за мокро. Но с тези гуми спокойно може да се кара, няма никакви проблеми“, заключи спортният директор на Пирели за F1.
Пирели проведе тестове на гумите за мокра писта през октомври на пистите Маникур и Муджело. За съжаление, лошите метеорологични условия не позволиха на компанията да събере достатъчно данни, които да позволят подобряване на тези смеси за следващата година.
The Safety Car showing just how wet it was out on track 😮#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/Jh9aVEpmVL
— Formula 1 (@F1) November 2, 2024