Гумите за пореден път имаха решаваща роля за изхода от надпревара в световния шампионат на Формула 1 и бяха може би най-обсъжданата тема по време на Гран при на Монако. Битката между Себастиан Фетел (Ред Бул), Фернандо Алонсо (Ферари) и Дженсън Бътън (Макларън) бе много ожесточена – тримата вървяха доста време в комплект в рамките само на секунда разлика помежду си, а бяха избрали много различни стратегии.
Немският пилот спря само веднъж (в 16-ата обиколка) и до прекъсването на надпреварата успяваше да удържа зад себе си съперниците с вече поизносения си комплект софт. Фетел кара с едни и същи гуми цели 56 тура. Алонсо и Бътън от друга страна бяха съответно на 2 и 3 питстопа, а темпото на тримата бе крайно различно в отделните части на състезанието, в което най-меката смес суперсофт бе използвана за първи път.
Спирането на Гран при на Монако 6 обиколки преди финала обаче отне част от тръпката, тъй като екипите можеха да работят по автомобилите и съответно изчезна вероятността гумите на Фетел да не издържат до финала. Спринтът до карирания флаг бе белязан с още инциденти, но не и за първите трима в колоната. В крайна сметка световният шампион за 2010 г. спечели първата си победа в Монако.
– За нас бе привилегия да наблюдаваме една от най-ожесточените битки в историята на надпреварата в Монте Карло, което е и най-престижният старт за сезона – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Първите трима пилоти бяха със съвсем различни стратегии, но финишираха близо един до друг. Невероятно е, че гумите формират такава сериозна част от действието на писта, а всеки един от състезателите на подиума заслужаваше успеха в това състезание. Ако не бяха червените флагове към края, борбата им щеше да продължи до самия финал.
Хембри отбеляза представянето и на други пилоти – като Камуи Кобаяши (Заубер), Адриан Сутил (Форс Индия), Себастиен Буеми (Торо Росо) и Рубенс Барикело (Уилямс).