Спукванията на гумите на Ланс Строл (Астън Мартин) и Макс Верстапен (Ред Бул) по време на Гран при на Азербайджан са вследствие на по-ниско налягане, потвърди спортният директор на Пирели Марио Изола. Той заяви обаче, че двата отбора са спазили предписанието за минимално налягане, което доставчикът на гуми е дал за старта на надпреварата.
„Не сме казвали, че отборите са направили нещо, което е забранено от правилата“, заяви Изола, след като по-рано Верстапен повтори многократно, че в Ред Бул са изпълнили всички изисквания за работа с гумите. От Астън Мартин съобщиха същото на два пъти
„Онова, което се случи в Баку, бе, че реалните условия в надпреварата се различаваха от очакваните. Това доведе до проблема. Скъсването на страницата от вътрешната страна на гумите е едно и също и в двата случая. Когато през гумата преминава голямо количество енергия при по-ниско от очакваното налягане, резултатът е, че в страниците се образуват така наречените стоящи вълни. Те натоварват вътрешната страница и в някакъв момент тя се къса. Това се е случило, поради тази причина се стигна до ситуацията в Баку.“
Изола засегна темата за обновената техническа директива и новите изисквания и процедури, които влизат в сила през уикенда за Гран при на Франция. Той обясни защо Пирели не може сега да наблюдава налягането по време на състезание
„В идеалния случай би трябвало да наблюдаваме налягане, натоварване, скорост, ъгъл на сходимост. Някои от тези параметри е невъзможно да видим, тъй като не разполагаме с необходимите инструменти. Догодина с 18” гуми ще има стандартизиран сензор за всички коли, който ще се контролира от ФИА. Тогава ще може да се следи и налягането по време на движение. Сега всеки отбор използва различни сензори, които не са под контрол. Не сме в състояние да наблюдаваме налягането. Не е от липса на желание от наша страна, просто не е възможно.“
„Ако в правилата няма записано, че трябва да спазваш определено налягане при движение, не мога да кажа, че те (отборите – б.р.) са нарушили регламента, търсейки по-добро представяне, защото ако са изпълнили изискването за стартово налягане, то в конкретния момент са отговаряли на предписанието. Ако догодина се случи същото – със стандартния сензор и уточнено налягане при движение, то тогава ще са нарушили правилника. Сега не е така. В момента просто е невъзможно да се следи, защото няма сензор, на чийто измервания да разчитаме.“
„Спукванията не са свързани с прорез, какъвто открихме не само на гумата на Люис [Хамилтън], но и на една от гумите на Себастиан [Фетел]. Те със сигурност се дължаха на отломки, които обаче не са били достатъчно остри, за да ги срежат чак до конструкцията.“
Who needs mirrors? 😅 Full send from @Max33Verstappen off the line in 2019 ⚔️ #FrenchGP 🇫🇷pic.twitter.com/sc6qhzoMu2
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) June 17, 2021