Пирели коментира конкурса за доставчик на гуми от 2025 г. Според италианската компания, нещата сега са много по-сложни заради очакваната сериозна конкуренция от страна на други производители като Бриджстоун.
В началото на този месец се появи информация, че Бриджстоун може да се включи в конкурса за доставчик на гуми от 2025 до 2027-ма, който бе обявен по-рано тази година от ФИА.
В падока на F1 от месеци се носят слухове, че от Бриджстоун също са отправили оферта и са сериозен съперник на Пирели. Напоследък за тази информация се съобщаваше и в различни японски източници
В началото на уикенда за Гран при на Канада бе публикуван материал на BBC Sport. В него се съобщава, че японците вече са подали официален документ за търга, който е получил силна подкрепа от редица пилоти. Бриджстоун доставяше гуми в F1 от 1997 до 2010 г. От 2007 до 2010 г. японският производител бе ексклузивен партньор на световния шампионат. От 2001 до 2006 г. Бриджстоун си съперничеше с Мишлен в така наречената „Война на гуми“. В края на сезон 2010 марката си тръгна от F1.
ФИА и F1 така и не разкриват информация относно кои производители са подали документи за участие в конкурса. От Пирели също така казаха, че нямат представа кой ще бъдат другите компании, които искат да работят с F1. Според различни слухове, това са Hankook и Бриджстоун. В същото време Мишлен обяви, че няма намерение да се връща в F1.
„Не знаем кои са нашите конкуренти. Слуховете са си слухове. Честно казано аз знам толкова за този конкурс, колкото и вие“, сподели Марио Изола.
Независимо дали Бриджстоун ще участва в конкурса или не, самият административен процес е бил трудна и отнемаща време задача за Пирели.
„Последният конкурс за доставчик на гуми е доста по-сложен от очакваното. Това, което мога да ви кажа, е, че сега тръжната документация беше много по-сложна“, обясни спортният директор на Пирели за F1.
„В сравнение с последния проект, за който кандидатствахме, тук са добавени много раздели и елементи. Голяма част от тях са свързани с устойчивостта и свързани с нашата способност да доставяме продукт с определени характеристики и услуга с определени характеристики, както и редица инженери. Трябваше да се потрудим доста, за да получим всички необходими документи за това.“
В момента Пирели е ексклузивният доставчик на F1. Италианската компания наследи на тази роля Бриджстоун в началото на сезон 2011. Но както отборите, така и пилотите често бяха разочаровани от продукта на италианската компания. Те са посочвали ниската му устойчивост на разграждане и проблемите с прегряването
От Пирели често са подчертавали, че продуктът ѝ винаги е следвал специфичните изисквания на ФИА и F1. В същото време от Бриджстоун са обещали да произведат по-издръжлива гума, която да позволи на пилотите да натискат повече за по-дълги периоди.
Изола е убеден, че Пирели ще остане предпочитан партньор на F1. Италианецът твърди, че компанията винаги е реагирала проактивно на различните мандати, наложени от F1 и ФИА. Същевременно от Пирели са изиграли важна роля в популяризирането и маркетинга на F1.
„През тези 13 години винаги сме се опитвали да направим всичко възможно, за да изпълним исканията, които сме имали през различните години“, обясни Йола. „От 2011 г. насам имаше гуми с висока степен на деградация, след това имахме различни задвижващи агрегати и по-широки гуми – 18-инчови. След имаше и гуми с по-малко деградация. Ние винаги сме адаптирали нашия продукт към различните заявки за F1 и ФИА.“
„Освен това бяхме много активни по отношение на промоцията и маркетинга и подкрепихме всички искания на промоутъра и ФИА. Вярвам, че нашата роля е повече на партньор, отколкото на спонсор. Ние бихме искали да бъдем такива още дълго време“, продължи Изола. „Искаме да бъдем част от спорта не защото желаем да диктуваме нещо. Това по-скоро означава, че си сътрудничим по добър начин с нашите заинтересовани страни, плюс разговори с пилотите и разговори с отборите.“
„Изградихме изключително ефективна система за предоставяне на данни. Сравнявах доклада, който направихме през 2011 г. , с този, който правим сега. Да ви кажа честно разликата е невероятна. Ще се смеете на една страница, която предоставихме през 2011 г. , в сравнение с книгата, която предоставяме сега. Всичко това понякога се приема за даденост, защото когато правиш това стъпка по стъпка, не осъзнаваш колко много си направил за този дълъг период“, завърши спортният директор на Пирели за F1.
What is an undercut? How do I get a job in Formula 1? Why do F1 cars have red lights on them? 🤔
On this week’s episode of #FormulaWhy, @lawrobarretto and @bernie_collins1 answer your questions! 🙌#F1 @ChrisHewgill @ktmosborne
— Formula 1 (@F1) June 23, 2023