Начало Избрани Пирели предоставя най-меките гуми от гамата си в Канада

Пирели предоставя най-меките гуми от гамата си в Канада

665
0
Гран при на Канада 2023
снимка, Пирели

Гран при на Канада е осми кръг от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата Жил Вилньов. Трасето е с дължина 4.361 км и се намира близо до Монреал.

Гран при на Канада е едно от историческите състезания в графика на F1. Първото издание на надпреварата е през 1967 г. От 1978 г. до момента състезанията в Канада са на пистата Жил Вилньов, кръстена на легендарния канадски състезател, който загива през 1982 г.

Жил Вилньов e полупостоянна писта, построена на изкуствения остров Ил Нотр Дам, разположен река Сейнт Лорънс. Пред останалото време от годината трасето се използва като развлекателно съоръжение за колоездене, каране на ролкови кънки и разходки.

Пистата в Канада се състои от 6 леви и осем десни завоя, както и три прави. Най-дългата от тях е разположена преди шикана, който отвежда към старт-финалната права. Ако пилотите влизат в бокса, то продължават напред и не пресичат тази права отсечка.

Средната скорост в Канада е сравнително ниска. Това е така заради честите промени на посоката на движение, предизвикани от близката последователност от завои с непрекъснато спиране. Еволюцията на трасето покрай Монреал е една от най-високите за годината.

характетистики на пистата в Канада
снимка, Пирели

 

Пирели ще предостави на отборите най-меките гуми от гамата си- С3, С4 и С5. Смесите са съответно хард, медиум и софт. Обикновено най-меките гуми на Пирели се използват само в квалификацията, както беше и миналата година. Тогава в състезанието се използваха само средно твърдите и твърдите смеси на Пирели. Предпочетената от повечето пилоти стратегия беше с две спирания. Някои обаче заложиха на едно спиране с много дълъг начален стинт с хард. Това важи особено тези, които стартираха от по-задната част на стартовата решетка.

налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

Гран при на Канада е едно от най-студените състезания в календара на F1. Това е така заради разположението заради климата на страната. Традиционно температурата на въздуха не надхвърля 25 градуса по Целзий. Вероятността за валежи по време на състезателния уикенд не е толкова голяма. Все пак може да има леки превалявания по време на втората тренировка или квалификацията. В неделя очакванията са да няма никакви валежи

„Гран при на Канада по традиция е едно от най-зрелищните състезания в календара. То е изпълнено с инциденти и изненади благодарение на пистата, която предлага много възможности за изпреварване, но също така не оставя места за грешки. Както често се случва на този тип писта, използвахме трите най-меки гуми в гамата – C3, C4 и C5. Очакваме C5 да се използва основно за квалификациите, докато C4 и C3 ще бъдат предпочитани за състезанието“, сподели Марио Изола.

„Асфалтът в Канада е сравнително гладък, тъй като тази полупостоянна писта не се използва толкова много. Това означава, че вероятно ще видим висока степен на еволюция на трасето през уикенда. Пистата Жил Вилньов не разполага с високоскоростни завои. Затова ключовите фактори са сцеплението при излизане от бавни завои, стабилността при спиране и пъргавината при смяна на посоката. Друг важен елемент, който трябва да вземете предвид, е времето. Условията могат да се променят бързо, не само от мокро към сухо, но и при значителни температурни колебания. Температурата на асфалта по време на миналогодишната квалификация беше 17 градуса, докато по време на състезанието достигна 40 градуса“, добави спортният директор на Пирели за F1.