Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели с по-консервативни гуми за 2013 г?

Пирели с по-консервативни гуми за 2013 г?

36
0
гуми,Пирели

От завръщането на Пирели в Гран при италианският производител на гуми непрекъснато е в центъра на вниманието. От една страна се чуваха критики за недостатъчната издръжливост на гумите, от друга благодарности за това, че фирмата едва ли не е спасила кралския клас в моторните спортове. Трети пък бяха умерени в оценките си, но като цяло одобряваха продуктите произведени от италианците. Едно обаче е сигурно: след повторното влизане на Пирели състезанията станаха значително по-непредвидими.

В ексклузивно интервю за ClubS1 (което можете да прочетете в новия 152 брой на списанието, заедно с подробности за производството на гумите за Формула 1 на Пирели) спортният директор на Пирели заяви, че е много доволен от първата половина на сезона и това, че продуктите на фирмата са се погрижили за повишаването на интереса и напрежението в състезанията.

В изказване пред ESPN F1 пък Хембри показва своето задоволство от досегашния баланс и смята, че чрез производството на гуми, чието поведение е трудно да се предвиди не само действа в свой интерес, но и в интерес на цялата Формула 1.

„Ако искаме спортът да стане отново достатъчно популярен в САЩ, Индия и Азия като цяло, трябва да го направим интересен за феновете“, подчертава Хембри. „Когато те включат своите телевизори и наблюдават просто една процесия, тогава за съжаление те повече няма да искат да гледат този спорт. В страна, където по отношение на Формула 1 няма история и няма култура, това е един сериозен проблем. Това трябва да бъде разбрано и от европейските зрители – ние сме в конкуренция с много други спортове.

За това трябва да намерим компромиса между техническото предизвикателство и чистото каране, за да получим интересни състезания.“

Но дали Пирели ще реагира на критиките от страна на някои пилоти и ще започне да прави по-консервативни гуми през следващата година или ще бъде продължена тенденцията за даването на по-меки гуми?

„Ще трябва да си направим собствен анализ“, обяснява британецът, отбелязвайки, че все още не е взето окончателно решение. „Ще проведем разговори с отборите, за да разберем в какво отношение те искат предизвикателства. Не трябва да забравяме, че през 2014 г. предстоят сериозни промени в регламента. Именно заради това може би тимовете може да поискат следващата година да не е толкова напрегната за тях в техническо отношение, за да могат с нови сили да посрещнат следващата.“

Пирели от своя страна явно не смята да променя подхода си.

„Ако останем и през 2014 г., тогава може би ще искаме да изпозваме възможността, да направим нещата още по-драматични.“

Твърденията, че отборите предпочитат по-консервативни гуми, не са верни според Хембри.

„Това може би важи повече за пилотите. Когато ние говорим с инженерите и техническия персонал, тогава те заявяват, че искат еднакви възможности за всички. Те виждат моментните проблеми като едно техническо предизвикателство, което може да им даде сериозно предимство, ако те докажат качествата си и разрешат ребуса по-бързо от останалите.“

Според Хембри главната причина за ситуацията в момента не са гумите на Пирели, а забраната на обдухвания дифузьор, ефектът от която е бил в известна степен изненадващ и за самия производител.

„Балансът на колата се промени значително. Заради това се промениха значително работните температури на предните и задните гуми, които не винаги са удачни за нашите продукти. Със смесите, които направихме за тази година може би ефектът от тази промяна се засили, което допълнително затруднява отборите.

Това, което ние бяхме предвидили, бяха превъртащи гуми и липса на достатъчно сцепление, което да кара гумите да прегряват. С това обаче отборите се справиха бързо. Това, което не бяхме предвидили, бе голямата разлика в температурите между предните и задните гуми. Затова и много от тимовете изпитват проблеми да изравнят тези стойности отпред и отзад.“