Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели с положителни първи изводи от началните тестове в F1

Пирели с положителни първи изводи от началните тестове в F1

73
0
Педро де ла Роса

Първият тест от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1 вече е факт. Екипите имаха възможност за първи път да работят с новите гуми на Пирели за сезон 2013 г., изпитвайки поведението и характеристиките им на пистата Херес в Испания. Изводите на инженерите са, че първите впечатления от гумите са положителни.

Четирите дни на Херес, където мнозинството отбори изпробваха новите си автомобили, ни дадоха добро общо впечатление за характеристиките на гумите на писта – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Изглежда вървим в правилната посока и желаните промени са налице: гумите са по-бързи от миналогодишните и имат по-широк работен прозорец. Условията на Херес не бяха идеални, тъй като трасето ги износва най-много от всички писти, на които сме през сезона. Затова е трудно да се направят някакви добри заключения, особено като се има предвид, че настилката бе по-абразивна в сравнение с миналия сезон. Събрахме много информация за хард и медиум, много малко за софт и никаква за суперсофт. Следващите изпитания в Барселона ще дадат шанс на екипите да разширят познанията си за тазгодишните гуми – допълни той.

 

Факти от тестовете:

– Отборите получават 100 комплекта гуми на година за тестове. Те се съсредоточиха в първите изпитания върху това да получат първоначална представа как новите смеси (нарочно създадени да се износват по-бързо) работят с последните им коли. Пирели достави по 35 комплекта на болид за изпитанията на Херес (20 по избор на компанията, 15 – по избор на тима).

– Температурите на въздуха и асфалта бяха ниски, достигайки средно около 15 градуса през повечето дни, което доведе до риск от грейнинг. Явлението се наблюдаваше най-вече на много студена писта сутрин при температури под 5 градуса и бе засилено от абразивната повърхност.

– Характеристиките на трасето и конкретните атмосферни условия предполагат, че разликите в представянето на отделните смеси по време на теста не са напълно релевантни с реалните стойности.

– Най-много обиколки на Херес направиха Естебан Гутиерес (Заубер) – 252, Пол ди Реста (Форс Индия) – 240, Фелипе Маса (Ферари) – 227.

– Някои от отборите бяха в състояние да покриват до 700 км на ден – дължина, еквивалентна на две състезателни дистанции.

– Гуми за мокро и интермедии не бяха използвани за даване на време в обиколка, тъй като условията останаха напълно сухи и през четирите дни.

Общо брой комплекти гуми, доставени на Херес – 385 (1540), от които:

смесброй комплекти
суперсофт7
софт49
медиум157
хард95
интермедии42
гуми за мокро

35

Общо брой използвани комплекти гуми на Херес – 251, от които:

смесброй комплекти
суперсофт3
софт33
медиум137
хард74
интермедии3
гуми за мокро

1

 Най-дълги серии обиколки:

смесброй обиколки
хард20
медиум24
софт12
суперсофт8
интермедии3
гуми за мокро

1

 

Времената от теста

Ден 1

ПилотВреметип гуми
1.Дженсън Бътън (Макларън)1:18.861нови хард
2.Марк Уебър (Ред Бул)1:19.709нови медиум
3.Ромейн Грожан (Лотус)1:19.796нови хард

Ден 2

ПилотВреметип гуми
1.Ромейн Грожан (Лотус)1:18.218нови софт
2.Пол ди Реста (Форс Индия)1:19.003нови софт
3.Даниел Рикиардо (Торо Росо)1:19.134нови медиум

 Ден 3

ПилотВреметип гуми
1.Фелипе Маса (Ферари)1:17.879нови софт
2.Нико Розберг (Мерцедес)1:18.766нови медиум
3.Себастиан Фетел (Ред Бул)1:19.052нови медиум

 Ден 4

ПилотВреметип гуми
1.Кими Райконен (Лотус)1:18.148нови софт
2.Жул Бианки (Форс Индия)1: 18.175нови софт
3.Себастиан Фетел (Ред Бул)1:18.565нови хард