Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели се готви за финала на сезон 2023 в Абу Даби

Пирели се готви за финала на сезон 2023 в Абу Даби

746
0
Гран при на Абу Даби 2023
снимка, Пирели

Гран при на Абу Даби е последен 22-ри кръг от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Домакин на събитието е Яс Марина. Пистата е с дължина 5.281 км и разположена на изкуствен остров близо до столицата на ОАЕ Абу Даби.

Гран при на Абу Даби е едно от по-модерните състезания в историята на F1. Събитието фигурира в календара на световния шампионат от 2009 г. насам. Традиционно Абу Даби приема финалния старт за сезона. Изключение правят кампаниите през 2011, 2012 и 2013 г.

Пирели номинира най-меките гуми от гамата си за последния старт от годината- С3, С4 и С5. Подобен бе изборът на италианците във Вегас, както и в Азербайджан, Монако, Канада, Австрия, Унгария, Италия, Сингапур и Мексико.

Пистата в Абу Даби се състои от 16 завоя, както и от някои по-бързи участъци, включително 1.2-километровата права между завои 5 и 6. Модификациите на пистата, извършени през 2021-ва съкратиха трасето с повече от 200 метра.

Еволюцията на Яс Марина е на средни нива. За разлика от Вегас, това е постоянно трасе, което се използва сравнително често през годината. Сцеплението и абразивността също са на средни нива, а натоварването на гумите не е толкова сериозно. Надпреварата може да бъде затворена със само едно спиране, освен ако няма поява на виртуална или реална кола за сигурност. Няколко дни след края на надпреварата в Абу Даби ще има тестове за млади пилоти, както и такива за гумите на Пирели.

характетистики на пистата в Абу Даби
снимка, Пирели
налягане на гумите
снимка, Пирели

Люис Хамилтън е най-успешният състезател в Абу Даби. Седемкратният световен шампион има общо пет успеха на трасето на остров Яс, спечелени през 2011, 2014, 2015, 2016, 2018 и 2019 г. Втори в класацията са Себастиан Фетел (2009, 2011 и 2013 г.) и Макс Верстапен (2020, 2021 и 2022 г.) При конструкторите Ред Бул и Мерцедес делят първото място. Двата екипа имат по 6 победи на това трасе

„От светлините на Лас Вегас стигаме до залеза на Абу Даби само за няколко дни. Изминаваме малко над 13 000 км за състезание, което вече се е утвърдило като заключително за сезона. Този уикенд Яс Марина ще бъде домакин на Гран при на Абу Даби за 15-и път. В 11 от случаите това е било последното състезание за сезона“, сподели Марио Изола.

„Пистата беше модифицирана през 2021 г., за да стане по-бърза и плавна. Това създаде и допълнителни възможности за изпреварвания, както видяхме през последните две състезания там. Яс Марина е в долния край на скалата, когато става въпрос за изисквания към гумите, въпреки вертикалните натоварвания, особено върху предната ос“, продължи спорният директор на Пирели за F1. „В резултат на това избрахме трите най-меки смеси, като C3 е твърда, C4 – средна, а C5 – мека. Това е същият избор като миналата година, а също и идентичен избор с този, който видяхме в Лас Вегас миналия уикенд. Това е потвърждение за гъвкавостта на настоящите смеси.“

„Както вече стана обичайно, във вторник след Гран при ще има ден за тестове. Всеки отбор ще разполага с два автомобила: единият за млади пилоти, а другият – теоретично за тестване на гуми. Въпреки това няма да има нови смеси за изпробване. ФИА неотдавна съобщи, че гумите за 2024 г. ще бъдат същите като тези за тази година. Единствената промяна е, че вече ще има пет, а не шест налични, поради премахването на С0 (която така и не беше използвана по време на състезателен уикенд тази година).“

„Тестът може да бъде полезен за отборите, за да работят върху управлението на гумите, като съберат данни за следващия сезон. Отборите ще имат предварително определено разпределение на гумите за теста. Автомобилът, който извършва работата с гумите, ще има на разположение 10 комплекта по време на теста, състоящи се от един C1, един C2, два C5 и по три комплекта C4 и C3. В същото време автомобилът за млади пилоти ще има на разположение по два комплекта С3 и С5, както и четири комплекта С4“, завърши Марио Изола.