Пирели ще изчака края на рали Сафари, преди да реши дали са необходими промени в гумите за световния рали шампионат (WRC). Италианците бяха критикувани от пилотите в Хърватия и Португалия след серия от спукани гуми.
В Хърватия проблемите бяха свързани с по-стари смеси за асфалт, които рядко се използват за мокро време. В Португалия повредите бяха причинени от състезатели, използващи модернизирани гуми за макадам.
Проблемите в Португалия се задълбочиха от изненадващо тежките условия в петък. Тогава Себастиен Ожие (Тойота), От Танак (Хюндай), Крейг Брийн, Адриен Фурмо и Гас Грийнсмит получиха пробойни в поне една от своите гуми.
След състезанието на Пиренейския полуостров, Пирели проведе среща с отборите то WRC. Целта на италианската компания бе да обсъди представянето на своите гуми преди рали Сардиния миналия уикенд. Там гумите се представиха много по-добре на грубите чакълени етапи, проведени при горещи условия. Единствените проблеми бяха при Есапека Лапи (Тойота), Пиер-Луи Лубе (М-Спорт) и Фурмо.
Италианската марка твърди, че сега ще изчака да види как ще се представи гумата на чакъл по време на рали Сафари в Кения. Надпреварата от WRC ще се състои по-късно този месец. След това ще се вземе решение дали ще направи промени в гумите.
„В Португалия имахме среща след множеството случаи на гръмнали гуми“, заяви мениджърът на Пирели за ралитата Теренцио Тестони.
„Отстрани те изглеждаха много зле, но реално не беше така. Проведохме специални срещи с екипите, за да разберем техните нужди. Казаха ни да не пипаме сегашните гуми, защото имат някои препоръки за тях.“
„Пробивите са част от ралитата. В исторически план винаги е било така. Въпреки това ние сме си дали за цел да вземаме решения. Те ще стана ясни след рали Сафари. Тогава можем да направим оценка и евентуално да се намесим.“
„Никога не сме спирали да разработваме гуми за тази, но и за следващата година. Следващият тест е Кения, където скоростта ще бъде много висока и ще се запази за по-дълго време. Това ще натовари много конструкцията на гумата.“
„Автомобилите ще развиват почти 200 км/ч дори в продължение на два или три километра. Толкова висока скорост ще доведе до загряване на гумата и ще я натовари.“
„Всичко ще зависи от това какво ще стане в Кения. Ще изчакаме това състезание и след това ще направим необходимите оценки за WRC. Всички неща имат положителни и отрицателни аспекти. Повечето хора виждат само положителните. В същото време ние оценяваме негативните аспекти и се опитваме да ги подобрим“, завърши
Victory goes the way of @OttTanak at #RallyItaliaSardegna! 🏆#WRC #RallyItaliaSardegna #Fit4Rally #Pirelli #Pirelli150 @OfficialWRC @HMSGOfficial pic.twitter.com/3Wbi7wt05V
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 5, 2022