Сезон 2019 г. във Формула 1 се възобновява в края на тази седмица на една от най-прочутите и легендарни писти в календара – Спа-Франкоршамп. Пирели ще предостави на отборите от Гран при най-твърдите смеси от гамата си за Гран при на Белгия. C1, C2 и C3 ще са съответно хард, медиум и софт. Спа е известна с изкачванията и слизанията, както и с екстремното натоварване на гумите в отделни участъци.
Пистата е най-дългата в календара – малко над 7 километра
Поради това състезанието там продължава 44 обиколки. Сред неизвестните фактори е времето, което често е променливо. Дължината на обиколката означава, че в една част на трасето може да вали, а в друга – да е съвсем сухо. При дъжд е възможно да се образуват локви.
През 2018 г. Пирели предостави на отборите гуми медиум, софт и суперсофт. Тазгодишната селекция е от по-твърди смеси. Доставчикът посочи, че C1 и C2 са малко по-меки от миналогодишните хард и медиум. C3 пък е близо до софта от предходния сезон. Повечето пилоти избраха стратегия с едно спиране в състезанието през 2018-та на Спа – старт със суперсофт и смяна със софт. Валтери Ботас заложи на два бокса и завърши четвърти. Развоят на надпреварата бе повлиян от ранно излизане на кола за сигурност.
„Спа е невероятна писта, но точно там гумите са подложени на едни от най-големите натоварвания през целия сезон”, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола
„Ето защо предоставяме трите най-твърди смеси в гамата си. Това е малко по-различен избор в сравнение с миналата година. Би трябвало обаче да позволи на пилотите да натискат максимално във всяка серия и да намали необходимостта от контролиране на скоростта. По-твърдите смеси, които предоставихме на екипите тази година на Силвърстоун например, спомогнаха за сериозни битки. Люис Хамилтън пък направи най-бързата обиколка към края на надпреварата, когато неговите гуми бяха доста износени.”
„Познаваме добре пистата и благодарение на участието си в 24 часа на Спа. Проведеното през миналия месец състезание бе спряно за няколко часа заради дъжд. Там винаги има възможност за смесени метеорологични условия. Миналогодишната квалификация за старта от Формула 1 в Белгия също бе на мокро. На това трасе може да се изпреварва, така че при подходящи условия е възможен и избор на агресивна стратегия.”
How many times are we going to hear ? “That’s Raidillon actually” this weekend?
We’ll start it… ? #BelgianGP#essereFerrari ? #ThatsRaidillonActually #F1 pic.twitter.com/Zp6bViwh5c
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 26, 2019