Начало Избрани Пистата в Маями ще бъде преасфалтирана

Пистата в Маями ще бъде преасфалтирана

438
0
Формула 1, F1, Гран при на Маями, Маями
снимка: Алфа Ромео

Пистата в Маями ще бъде преасфалтирана. Това стана ясно след като ръководството на трасето във Флорида реши да направи няколко модификации в опит да подобри бъдещите състезания от F1.

Гран при на Маями дебютира в календара на F1 през май 2022. Надпреварата бе спечелена от Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул завърши пред своите съперници от Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Събитието в Маями бе определено за изключително успешно. Въпреки това, отборите, пилотите и организаторите на събитието се съгласиха, че е необходимо да се направят някои промени, за да се подобри зрелището на пистата около Хард Рок Стейдиъм.

Един от най-спорните моменти, споделен от пилотите, беше повърхността на уличното трасе. В някои участъци сцеплението беше изключително слабо особено когато се излизаше от състезателната линия излезеше от линията. Това от своя страна влияеше на възможностите за изпреварване. Този факт бе признат и от управляващия партньор на Гран при на Маями Том Гарфинкъл.

„Можехме просто да се върнем на пистата, която имахме миналата година“, заяви Гарфинкъл.

„Целта, която си поставихме, беше да имаме страхотни състезания, много изпреварвания и състезания колело до колело. Трасето която имахме миналата година- не си спомням точния брой изпреварвания – но имаше части от него където имаше само една линия, на която трябваше да има възможност за подобни маневри. Именно затова не бяхме доволни от състоянието на трасето и липсата на достатъчно екшън.“

„Ще направим инвестиция и разходи, за да я преасфалтираме, за да я приведем в по-добър вид. Според отборите и пилотите тя се усеща достатъчно добре. Въпреки всичко ние искаме да бъде възможно най-добра, заради което ще положим нов асфалт.“

Една от точките, върху които се съсредоточиха много пилоти след миналогодишното състезание, беше шиканът на завои 14-15. Той се характеризира с изкачване с гребен в средата, преди да се отиде към изхода на завой №16.

Първоначално се очакваше, че шиканът ще бъде изцяло препрофилиран. В крайна сметка тази година няма да има никакви промени в оформлението на пистата в Маями.

„Районът на шикана е разработен по този начин наистина от съображения за безопасност. Говорихме с всички директори на отбори, пилоти, F1 и ФИА. Да ви кажа имаше различни мнения за шикана.

„Някои от пилотите не го харесваха, други смятаха, че е добре. В цялата решетка мненията навсякъде бяха едни и същи. На някои им харесваше, на други не, а на трети им беше все едно.“

„Прегледахме го заедно с ръководството на F1, ФИА и Тилке. В крайна сметка решихме, че точно сега няма да правим промени.“

„Мислехме да малко да го изравним. Все още разглеждаме този вариант докато финализираме неща. За момента няма да правим никакви промени. Това е въз основа на обратната връзка, която получихме от всички, а тя беше много различна – някои от тях не я харесаха, други смятаха, че е добре.

„Има по-малки зони за сигурност. Затова някои от секциите за гости се преместват по-близо до пистата в Маями, но самото оформление в основата си е същото. Все пак ви гарантирам, че тя ще бъде изцяло покрита с нова настилка.“

В допълнение ще бъдат направени няколко промени, свързани с инфраструктурата около трасето в Маями. Това включва падокът на F1, който ще се премести във вътрешната част на Хард Рок Стейдиъм. В същото време над съществуващата сграда на пистата ще бъде изграден постоянен падок клуб.

„Ще свалим тенис корта във вътрешността на стадиона. След това ще преместим зоните за гости на отборите и ще изградим нов падок клуб, който ще бъде на самия стадион и ще се простира чак до гаражите на отборите“, завърши Том Гарфинкъл.