Начало Избрани Пистата в Сингапур ще бъде с четири DRS зони през тази година

Пистата в Сингапур ще бъде с четири DRS зони през тази година

1867
0
Гран при на Сингапур 2024
снимка, Пирели

Гран при на Сингапур е 18-ти кръг за сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на уличната писта Марина Бей с дължина 4.940 км и разположена на територията на малката островна държава. Тази година Пирели отново предоставя най-меките гуми от гамата си. Единствената сериозна промяна в Сингапур е добавянето на четвърта DRS зона, която допълнително да подпомогне изпреварванията.

Гран при на Сингапур се провежда веднага след състезанието в Азербайджан. Разстоянието между двете страни е 7000 км. Това създава сериозно логистично предизвикателство за F1. Световният шампионат трябва да премести цялото си оборудване на другия край на Азия в много кратък срок. Това е първият случай, в който тези два старта се провеждат един след друг

Подобно на миналата година, Пирели отново избра най-меките си смеси за Сингапур- С3, С4 и С5. Този избор се използваше в предишните два старта в Италия и Азербайджан, както и в някои други като Монако и Канада.

Пистата в Сингапур беше модифицирана миналата година. Причините за това бяха ремонтни дейности в района. По този начин на трасето има още една права, вместо супер бавния и техничен участък. Планът е тази конфигурация да се използва поне още две години.

Дължината на пистата вече е намалена на 4,940 км, заради което броят на обиколките вече е 62, докато завоите са 19. Миналата година започна обновяването на трасето. Тази година участъците между завои 3 и 9, 10 и 12 и 14 и 17 също бяха преафалтирани. Асфалтът трябва да е подобен на този, използван по обществените пътища, които обикновено са отворени за градско движение. Въпреки това очакванията са новата настилка да е по-гладка и да няма бабуни. Първите две тренировки ще дадат възможност на всички да получат важни данни, свързани с поведението на гумите на Пирели.

Както на всички улични писти, най-малката грешка в Сингапур се заплаща скъпо, тъй като зоните за сигурност са малко. Затова всяко излизане от трасето може да доведе до удар в бариерите. Ето защо автомобилът за сигурност е често срещана гледка тук. Трябва да се има предвид, че отнема доста време, за да се отстрани даден автомобил от пистата в Сингапур

Има няколко фактора, които правят единствената валидна стратегия с едно спиране. Първият е времето, което се губи при спиране в бокса за смяна на гуми- около 28 секунди. Това отчасти се дължи защото ограничението на скоростта в питлейна е намалено на 60 км/ч. Освен това изпреварванията в Сингапур определено са много сложни. Спирането с две спирания трябва да се обмисля само в случай на неутрализиране на състезанието.

характеристики на пистата в Сингапур
снимка, Пирели
налягане в гумите
снимка, Пирели

На пистата в Сингапур често сме виждали първи стинтове, в които пилотите се опитват да изминат възможно най-дълъг път. Това има за цел да балансира двата стинта възможно най-добре. Така често се стига до образуването на колона от автомобили. Те се движат близо един до друг и не могат да се изпреварят, макар да има три DRS зони, тъй като няма достатъчно голяма разлика в представянето. Затова ФИА реши да въведе четвърта DRS зона за този уикенд, разположена на късата права между завои 14 и 16. В края на тази седмица ще се види дали тя ще доведе до желания резултат.

Към непредсказуемостта на това състезание се прибавя и времето. Климатът на Сингапур не се променя през цялата година. Състезанието тук винаги е висока влажност, която рядко пада под 70%. Има и сериозна възможност за дъждове, особено през нощта. През последните години имаше няколко случаи, в които валеше пороен дъжд по време на състезания. Последният такъв случай беше през 2022 г.

През 2008 г. Сингапур приема първата Гран при, която се провежда на изкуствено осветление. Затова състезанието е едно от най-уникалните в календара на F1. Както обикновено на такава писта, квалификацията е почти най-важният фактор за развитието на състезанието. Това което обяснява защо девет от проведените досега 14 състезания са спечелени от пилота, потеглил от полпозишън

Най-успешният пилот в Сингапур несъмнено е Себастиан Фетел. Германецът има пет победи на това улично трасе, като четири от тях са след потегляне от полпозишън. Вторият най-успешен пилот в Сингапур е Люис Хамилтън, който има същия четири победи до момента. Фернандо Алонсо има два успеха на Марина Бей, записани през 2008 и 2010. Серхио Перес триумфира през 2022-ра, докато последното издание на състезанието беше спечелено от Карлос Сайнц.

Ферари, Ред Бул и Мерцедес разделят първото място по брой победи в Сингапур- 4. Макларън има един успех тук, записан от Люис Хамилтън през 2009 г. Рено спечели първата в историята Гран при на Сингапур през 2008 г.