Уилямс продължава да полага сериозни усилия в опит да се изкачи по-напред на стартовата решетка. Очакванията бяха отборът да постигне сериозен напредък през тази година. Но до момента Уилямс отново е най-слабият отбор на решетката и разполага с много труден за каране автомобил. Това кара ръководителят по представянето Дейв Робсън да смята, че планът за възстановяване на тима от Гроув ще продължи по-дълго от очакваното.
Уилямс направи сериозни рокади в началото на 2023 г. Отборът от Гроув привлече Джеймс Ваулс. Британският инженер пое Уилямс след като прекара повече от 10 години в Мерцедес. Същевременно новите собственици на екипа продължават да инвестират значителни средства в подобряването на инфраструктурата в Гроув и извършиха редица ръководни промени
Назначението на Ваулс по-рано тази година се считаше за важен етап в развитието на екипа. Британецът разполага с необходимите умения и знания, които да му помогнат да „възроди“ легендарния британски отбор.
Ръководителят на отдела за представяне на автомобилите на Уилямс Дейв Робсън заяви, че Ваулс е изготвил ясен план, за да помогне на екипа да се възстанови. Но според британеца, сроковете това да се случи са по-дълги от първоначалните очаквания на екипа.
„Напълно съм уверен в това, което прави. Знам добре, че сроковете, в които ще видим реалния напредък, може би ще бъдат по-дълги от очакваното“, сподели Робсън.
„В момента има доста сериозно преустройство и преструктуриране на отбора. Опитът на Джеймс да разбере как изглежда съвременното състояние е доста поучителен. Разбира се, това означава, че има много работа за вършене и вероятно повече, отколкото си мислехме. Да, наистина има много работа за вършене. Въпреки това вярваме, че Ваулс е задвижил всички правилни неща, но всичко това има известен период на изчакване.“
Тази година Уилямс направи някаква крачка напред в представянето си. Отборът от Гроув спечели точка в Бахрейн. Но след това екипът британците започнаха да изостават сериозно и да не попадат в топ 10. Това се дължи най-вече заради лош късмет и липса на достатъчно притискане.
Тази ситуация трябва да накара отбора да разбере, че трябва да подобри сегашния си пакет. Другата опция е тимът да се фокусира повече върху колата за догодина.
Робсън обясни дали Уилямс е насочил вниманието си върху подобряването на скоростта на FW45 или върху постигане на повече напредък през 2024 г.
„Има по малко и от двете. Тези две неща не са съвсем едно и също, но имат известни прилики. Все още става въпрос за разбиране на тънкостите на слабите места в автомобила. Затова това да сме сигурни, че частите, които използваме до края на тази година, ще вършат тази работа това, която очакваме. Това ще бъде полезно за по-големите промени, които ще настъпят през следващата година.“
Според Робсън, най-ценното нещо, което Уилямс може да получи тази година, е да разбере своя пакет и какво точно трябва да направи с него, за да постигне напредък.
„Трябва да разучим автомобила. Това все още е най-важното нещо“, каза британецът. „Това е разбиране на тънкостите, които могат да се получат в някои от завоите- защо автомобилът не се държи така, както пилотите биха искали, а след това да се върнем в базата и да разберем какво трябва да направим, за да накараме колата да работи. Имаме доста добър план, но очевидно не е толкова лесно да го осъществим“, завърши Дейв Робсън.
Уилямс също така обяви, че феновете може да гласуват между две разцветки, които ще се използват в състезанията в Сингапур, Япония и Катар.
Bolder than Bold 🆚 Heritage. It’s the #GulfFanLivery final! 🤩
Which design do you want to see on the FW45 in Singapore, Japan and Qatar? Vote now! 👇#WeAreWilliams #GulfxWilliams
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 12, 2023