По-голямото челно съпротивление на болидите от Формула 1 тази година всъщност може да улесни изпреварванията. Това смята шефът по представянето на двигателите на Ред Бул Пиер Ваш. Биковете използват задвижващи системи на Рено. Преобладаващото мнение е, че заради по-голямото аеродинамично притискане и съответно по-голямата турболенция от болидите ще бъде по-трудно да се следва колата отпред, а заради по-широките гуми дистанцията за спиране ще бъде по-кратка. А тези неща ще направят изпреварванията по-трудни.
„Един от аспектите да имаме по-широки коли е, че това може да доведе до по-трудни изпреварвания, заяви Ваш. – Обаче заради аеродинамичния ефект и този от по-голямото съпротивление, може да имаме повече възможности за изпреварвания спрямо предишните години, тъй като колите по-дълго ще се движат на правите. И пилотите може да имат повече възможности за атака.”
Шефът по аеродинамиката на тима Дан Фелоус добавя: „По-голямата притискаща сила създава възможност колите да бъдат повлияни повече от другите болиди по отношение на съпротивлението. И може да се окаже, че колите могат да се движат по-близо една след друга и да се възползват от въздушната струя.” Предполага се, че ефектът от нея ще е по-силен с по-широките автомобили.
Според главният инженер по колата на Ред Бул Пол Морган друг важен фактор за изпреварванията ще са гумите. От една страна по-широките продукти на Пирели ще доведат до по-късни спирания, което намалява възможностите за маневри. Но според Морган от друга по-малко износващите се гуми ще дадат възможност на пилотите да натискат повече и да следват тези пред себе си по-лесно.
Техническият директор на тима Ейдриън Нюи обаче смята, че с новите правила вероятно изпреварванията като цяло ще станат по-трудни. „Идеята от по-голямото притискане към асфалта и по-доброто сцепление е, че върху колите ще въздействат по-сериозни сили, а пилотите ще трябва да работят по-здраво, за да се справят с тях, каза Нюи. – Цената за това може да се окаже намалена възможност за изпреварване.”