Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Подскачането на W13 е повреждало задвижващата система на Мерцедес

Подскачането на W13 е повреждало задвижващата система на Мерцедес

2735
0
Мерцедес, механици, бокс, гараж
снимка, Венелин Николов

Мерцедес изпраща една изключително трудна година. Германският производител не разтълкува по най-добрия начин новите технически разпоредби в F1. В резултат на това Сребърните стрели създадоха автомобил, който бе сериозно засегнат от подскачането.

Тимът от Бракли работеше неуморно през първата половина на сезон 2022 и пробва всякакви видове настройки и части. Всички промени имаха цел да се разбере и след това да се реши проблема с високочестотното вертикално движение при висока скорост на болида W13.

Сложният проблем е бил породен още при създаването на новото поколение автомобил W13, който е с граунд ефект. Подскачането сериозно натежа върху резултатите на тима от Бракли най-вече през първата половина на изминалата кампания. Въпреки всичките проблеми с аеродинамиката на автомобила, Мерцедес разполагаше с невероятна надеждност в сравнение с моторите на Ферари или Рено. Макар да изпитваше толкова огромни затруднения, екипът постигна сериозен напредък през втората половина на тазгодишния сезон и дори спечели двоен успех в Бразилия.

Наскоро Мерцедес публикува видео, в което прави обзор на сезон 2022. Там Тото Волф обяснява, че сериозното подскачане на W13 е повреждало новото поколение задвижваща система на тима.

„В началото на сезона имахме известни колебания, свързани със задвижващата система“, сподели Волф. До него седеше управляващия директор на Мерцедес HPP Хайуел Томас.

„Така и не ни допаднаха някои аспекти на разгръщането или задвижването на силовия агрегат. Макар че моторите бяха замразени, вие и вашият екип успяхте наистина да увеличите производителността и да се справите с този толкова подскачащ автомобил, който разбиваше двигателя. Въпреки всички тези проблеми, ние бяхме изключително надеждни. Всъщност двигателят на Мерцедес се представяше много добре както в средата, така и в края на сезона“, добави шефът на Мерцедес.

Според правилата на F1 двигателите са замразени до края на 2025 г. По този начин производителите не могат да правят някакви промени, освен ако те не са свързани с надеждността на мотора. По този начин F1 и ФИА оставиха на инженерите много малко възможности за развитие на силовите агрегати, както бе обяснено от Томас.

„В началото на сезона двете основни неща, с които се сблъскахме при работата с двигателите. Първо беше замразен хардуера, а няколко месеца по-късно и електрическата система. В крайна сметка моторите ще се използват в същата си конфигурация до края на сезон 2025“, каза Томас.

„Имахме наистина голяма програма за развитие през цялата 2021-ва както и през зимата на тази година. Опитахме да се уверим, че сме вложили наистина много усилия в този мотор.“

„Второто нещо, с което се сблъскахме, беше промяната в правилата за горивата. Знаехме много добре, че тя ще бъде удар за нас. Също така очаквахме, че тя ще нанесе удар и на нашите съперници. Да ви кажа честно не знаехме докъде ще стигнем благодарение на тези две големи промени.“

Но затрудненията за Мерцедес далеч не бяха към своя край. Малко след началото на сезона стана ясно, че задвижващата система ще понесе основната тежест на хроничните проблеми на W13 с подскачането.

„Стана ясно, че двигателите са подложени на адски удари заради тежките удари на долната част болида в земята“, обясни Томас. „Миналата седмица Тото дойде при нас в Бриксуърт. Там той видя някои от частите, които бяха свалени от състезателните двигатели и беше доста изненадван да види колко силно са били ударени от земята.“

„Когато виждахте Люис [Хамилтън] и Джордж [Ръсел] да се чувстват малко неудобно, излизайки от автомобилите си, то си представете каква е била ситуацията със силовия агрегат.“

В крайна сметка производителността и надеждността на мотора на Мерцедес се подобряваха с напредване на сезона. Това бе наистина трудна задача за отдела на двигатели на германския производител в Бриксуърт.

„Това, което става все по-ясно, е връзката между задвижващия агрегат и шасито. Не можете да ги разработвате  поотделно, особено ако искате да получите производителност от тях, както и от всички неща, които не са свързани с хардуера на двигателя.“

„Трябва още по-добре да съчетаете задвижващата система с шасито. Бих казал, че това е мястото, където се постигат някои от успехите, особено през втората половина на сезона“, допълни Хайуел Томас.

В средата на месеца Волф каза, че W13 ще има специално място в колекцията на Мерцедес. Германският производител направи още няколко промени през последните месец. Сред тях са кръщаването на главната улица във фабриката в Бракли в чест на Ники Лауда, привличането на Мик Шумахер и запалването на болида за сезон 2023, който носи името W14.