Бриджстоун възнамерява да увеличи разликата между двете смеси гуми, които ще осигурява на тимовете в състезанията през следващата година.
Официалният доставчик на гуми за Формула 1 ще изпита за последен път сликове на пистата Херес следващата седмица, като признава, че възнамерява да промени подхода си за сезон 2009.
Настоящите правила принуждават тимовете да карат и с двата типа гуми, които им се предоставят за състезанията. Досега отборите и феновете смятаха, че ако има по-големи различия между двете смеси гуми, то състезанията биха били по-интересни.
Хирохиде Хамашима, директор на отдела за развитие на гуми за моторни спортове в Бриджстоун, вярва, че една възможност е смесите, които се предлагат, да бъдат през една. В Монако например това би означавало да се предлагат супермеки и медиум вместо настоящите меки и супермеки.
„Обмисляме да изберем разлика с две позиции (при селекцията на смеси)” – казва Хамашима. „Разбира се, избирането на смес при сликове и гуми с канали е доста различно, тъй като сликовете ще бъдат по-меки от гумите с канали.”
„Но ние ще продължим да носим две смеси гуми за всяка надпревара. И тъй като в момента всички се оплакват, че разликата между двата типа е много малка, ние обмисляме какво да направим.”
Има го обаче и друг момент, че при голяма разлика между гумите тимовете вероятно ще следват аналогични стратегии с гумите, което ще сложи край на разнообразието в момента. Хамашима обаче е категоричен, че ще се обърне внимание и на това.