Начало Formula 1 News Половината екипи се надяват на подиум в Гран при на Франция

Половината екипи се надяват на подиум в Гран при на Франция

6
0

Доста екипи се надяват този следобед да постигнат добри резултати в Гран при на Франция, VIII кръг от световния шампионат на Формула 1, като поне пет от отборите смятат, че имат шанс за подиум. Ферари са явните фаворити, след като доминираха тотално във вчерашната квалификация и в крайна сметка заемат първа редица на грида. Основните им съперници от Макларън обаче претърпяха истински кошмар и ще трябва да вложат всичките си умения и изобретателност, за да подпомогнат пилотите си, стартиращи от необичайните за тях 10-а и 13-а позиция.
В Рено може би най-силно се надяват най-после да спечелят подиум, след като Фернандо Алонсо вървеше прекрасно през първите два дни на уикенда. Съмнения относно това с колко гориво бе той в последния квалификационен сегмент има, но въпреки това оптимизмът е налице.
Непрекъснато мечтаехме за подиум, но ни трябваше малко късмет и нещо да се случи с някои от съперниците. Сега Макларън са назад, а BMW не се представят особено добре, така че единствено от нас зависи да се качим на подиума – коментира испанецът.
Двукратният световен шампион допълни, че с болида R28 е постигнат реален напредък, а се очакват и нови подобрения:
Колата вече не е в дъното на грида. Наясно сме какво ни липсва в нея и работим по въпроса, но това не е нещо, което може да се свърши за ден-два. Нужна е програма за развитие, траеща над два месеца. Сега Ферари не са ни основен конкурент, защото са твърде силни за нас, независимо какво правим. Момчетата до и зад мен на грида не са толкова далеч. С тях можем да се борим за подиума.
BMW Заубер от своя страна наистина се сблъскаха с доста проблеми и бяха далеч от познатото си темпо, като в самата надпревара ще срещнат сериозна конкуренция за призовите места. Роберт Кубица в частност бе особено разочарован от представянето си:
Като цяло чувствам, че болидът върви по-зле в нискоскоростните завои, там губим много според мен. На всичкото отгоре цялостният баланс и механичното сцепление не са добри.
Полякът допълни, че освен това Алонсо и Рено ги настигат, а Тойота и Ред Бул също са по-силни, отколкото в миналите стартове.
Сериозни са намеренията още именно в Тойота и Ред Бул. И четирите автомобила на двата отбора стигнаха до последния квалификационен сегмент, а след наказанията в Макларън се придвижиха с по две позиции напред на грида с изключение на Ярно Трули, който задочно спечели само 1 място.
Не очаквах да съм толкова бърз, но непрекъснато надграждах [представянето си] през този уикенд – заяви италианецът. – Надеждите ми са големи, защото се чувствах далеч по-уверен в автомобила със състезателни настройки, независимо, че се завъртях в началото на последната част на квалификацията. Освен това уикендът е особено важен, защото си спомняме за Ове Андерсон и всичко, което той направи за нас. Дотук нещата бяха добре и искаме да му посветим всичко постигнато.
В тима на “биковете” бяха доволни, че след трудните първи тренировки в петък вчера се справиха далеч по-добре, като и двамата състезатели на екипа бяха много по-доволни от колите си. Марк Уебър обаче пак срещна препятствия, този път в лицето на някои от колегите си.
Заради забавяне на австралиеца в първата част на тренировката за място на грида бе наказан Хейки Ковалайнен (Макларън), а в последния сегмент Трули се завъртя точно пред Марк. Въпреки това Уебър запази хладнокръвие и днес ще се нареди шести на стартовата решетка. Съотборникът му Дейвид Култард пък отбеляза, че представянето на Ред Бул е много близко този уикенд с това на Рено и Торо Росо, което означава, че борбата ще е упорита.