След почти едномесечна почивка световният рали шампионат се прибра отново в Европа. Дългото очакване определено си струваше и това бе красноречиво обосновано още в петъчния ден. Малките разлики между първите четирима бяха стимул борбата да продължи до последно и шансове за победа имаха пилотите класирани до 5 място.
Сутринта поведе водача във временното класиране за сезона Маркус Грьонхолм от екипа на Форд, който след първите три скоростни отсечки имаше преднина от 2,6 секунди пред световния шампион Себастиен Льоб със Ситроен. Вторият пилот на Форд Мико Хирвонен пък бе едва на 4,9 сек от първия, а четвърти бе Петер Солберг със Субару.
В следобедните часове обаче Льоб получи предимство от по-добрите настройки на своя С4 и успя да спечели последния етап с преднина, която му позволи да излезе начело с 3,1 сек пред Грьонхолм.
Грьонхолм не успя да следва скоростта на съперника си в края на петъчния ден, въпреки че сутринта бе спечелил преднина. Дори счупен амортисьор не успя да го свали от върха преди обяд. Но в края на деня той все пак не успя да удържи на щурма на Льоб.
Все пак двамата следващи пилоти изостанаха още назад и в края на деня Хирвонен и Солберг бяха съответно на 25 и 33 секунди след водача.
Деня не се размина без проблеми като десетия, Тони Гардемайстер с Мицубиши бе дисквалифициран след като премина през времевата контрола на три колела. Нещо, което според новия регламент е недопустимо.
През втория ден Льоб предреши до голяма степен нещата след като увеличи преднината си пред втория Грьонхолм на 40 секунди. Това стана възможно след като французинът успя да спечели всички 6 скоростни отсечки в съботния ден и не остави никакви шансове за съперниците си. Французинът подходи изключително рисковано към избора на гуми, но този негов риск се изплати напълно, докато предпазливите решения на съперниците се оказаха прекалено предпазливи.
Края на третия ден само узакони третата победа на световния шампион Себастиен Льоб след успехите в Монте Карло и Мексико. Скоростните етапи в третия ден бяха преминати с нужната рутина от пилота на Ситроен, който вече нямаше нужда от сериозни рискове и се задоволяваше единствено с това да контролира нещата.
Грьонхолм също не се напрягаше особено защото второто място все още му даваше преднина от две точки в генералното класиране за сезона. Неприятната изненада за пилота на Форд и неговите колеги обаче дойде вечерта след края на надпреварата, когато стана ясно, че всички шест пилота на Форд са наказани с по 5 минути допълнително време. Причина за това бе техническия преглед, в който се установи че страничните прозорци на колите на концерна са с 0,5 мм по-тънки от допустимите и вместо нужните 3,5 мм са само 3 мм. Тези наказания повлияха сериозно на класирането и завършилите на 2 и 4-то място Грьонхолм и Хирвонен се свлякоха съответно на 4 и 5-та позиции. Яри-Мати Латвала пък отиде едва на 8 място и се задоволи едва с една точка вместо очакваните три.
Като цяло на пистата Грьонхолм бе единственият пилот. Който успяваше да следва темпото на Льоб, като само грешния избор на гуми в събота му попречи да се бори за победата.
Благодарение на наказанията за пилотите на Форд, Петер Солберг и Дани Сордо заеха съответно второ и трето място на почетната стълбичка. Колегата на Солберг, Крис Аткинсън отпадна от надпреварата и така норвежецът бе единствения пилот на Субару, който се нареди в точките. На шеста и седма позиция се наредиха Даниел Карлсон и Джиджи Гали състезаващи се със Ситроен Ксара.
Въпреки наказанията класирането при пилотите и марките не се промени особено. Единствената промяна бе че Льоб пое водачеството с едва една точка преднина пред Грьонхолм. Останалите позиции останаха непроменени, като единствено разликите в точките между отделните пилоти се увеличиха. При марките обаче всичко остана по старо му като Форд продължава да води.
Следващото рали ще се състои отново извън Стария континент и ще бъде в Аржентина от 4 до 6 май.