Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Поредният шедьовър?

Поредният шедьовър?

56
0

Снимки: Ferrari SpA

Никой не остана учуден от решението на Ферари годината да бъде започната със старата кола. Това е вече изпитан метод в работата на “червените” донесла им рекордните шест поредни световни титли при конструкторите и качила 5 пъти Михаел Шумахер на върха при пилотите. Още повече, че промените на правилата бяха направени доста късно през миналата година и както Рос Браун наистина откровено призна още на Хокенхайм, това не остави достатъчно време за изпипването на детайлите в новия болид, на нивото, което е нужно при Ферари.

“Това е най-доброто Ферари правено някога”, заяви във вече традиционна форма шеф дизайнерът Рори Бърни след махането на червеното покривало от четиримата пилоти на екипа на 25 февруари в Маранело.

Думите му бяха подкрепени и от спортния директор Жан Тод, който пък от своя страна заяви: “Винаги се вълнуваме много и за нас това е наистина специален момент – представянето на новата кола, която носи нашите цветове и трябва да защити нашите титли.”

“Намираме се в страхотна форма и искаме да повториме успехите си от миналата година”, продължи французинът. “Жаждата и волята ни за успехи е дори по-голяма от преди.”

F2005 е 51-ят едноместен автомобил, който е специално развит и произведен от Ферари за Формула 1. Проектът е с кодов номер 656 и е съобразен напълно с промените в регламента, засягащи аеродинамиката, двигателя и гумите, докато сегашната версия е все пак компромисен вариант върху миналогодишната конструкция направена за спринтове между спиранията в бокса. Това е на практика първият автомобил, за който главната отговорност се носи от Алдо Коста. “Някои дизайнерски идеи са доразвитие от старата кола и споделят същата философия на дизайн”, обяснява Рори Бърни, който скоро ще се оттегли от поста и подготвя Коста за свой заместник. “Колата в аеродинамично отношение е създадена така, че да се компенсира напълно загубата от 20-25% аеродинамично притискане, причинено от промените в правилата”, продължава южноафриканецът.

“Алдо Коста е отговорен за проекта 656. Искам да го поздравя, както и целия му екип, за проучванията, за структурните изчисления, за дизайна на колата и за това, че те постигнаха всички цели, които ние бяхме поставили в началото. Въобще бих искал да поздравя всички от Джестионе Спортива, взели участие в създаването на най-доброто Ферари за всички времена”, завърши речта си 61-годишният Бърни.

Рос Браун също даде обяснение по темата за създаването на новото Ферари: “През последната година дадохме началото на процес на преструктуриране. Сега Алдо Коста отговаря за дизайна и доразвиването на колата. Рори Бърни изпълнява една по-скоро бащинска роля – надзирава създаването на болида. Всички тези промени протекоха без търкания и неприятни изненади, защото ние се придържаме към основните принципи на Ферари.”

Колко все пак ще се различава F2005 от F2004M, с която тимът започна годината?

Оптично прави впечатление, че основната форма на болида е запазена. Разликата е в многобройните крилца и допълнителни елементчета, поставени с цел да се увеличи аеродинамичното притискане. Най-забележителният елемент се намира директно под предното крило и е налице и при F2004M.

Забележително е, че въпреки новите по-стриктни изисквания в краш тестовете на ФИА от Ферари са успели да намалят макар и с малко теглото на болида. Това означава, че ще може да бъде използван повече баласт за балансирането му, а от гледна точка на гумите това е важно. Носът е малко по-масивен, но това е последица на вече споменатите засилени изисквания при тестовете за издръжливост на конструкцията.

В подкрепа на баланса на колата е и създадената по-малка и по-лека скоростна кутия. Тя е 7-степенна, създадена от титан и …