Моделът Carrera T на Porsche е олекотена версия на 911 с механична скоростна кутия. Тази трансмисия се доставя само за Carrera T. За първи път Carrera T се предлага като купе и кабриолет.
Porsche пуска Carrera T за всички онези фенове на марката, които все още възприемат 911 като наистина спортен автомобил. Предложение за пуристи, които се концентрират върху най-важното. За да стигне до същността на въпроса, компанията от Цуфенхаузен е променила теглото, коригирала е звука и е направила ръчната скоростна кутия безалтернативна. А за да привлече по-широка клиентела, новата версия на Carrera T за първи път се предлага и като кабриолет.
По-спортна ходова част, по-малко тегло, специална скоростна кутия
По-малкото тегло винаги означава повече пъргавина. От Porsche са инстолирали на 911 Carrera олекотено остъкляване и са намалили изолацията. Ако освен това се поръчат опционалните изцяло черупкови седалки, теглото пада с 40 кг до 1478 кг (911 Carrera Coupé).
По отношение на трансмисията купувачите на Carrera T нямат избор. Концепцията T включва механична скоростна кутия, която тук е в шестстепенен вариант. Всеки, който си мисли, че шестстепенната механична предавателна кутия е познатата от моделите 911 GT, греши. Въпреки че механичната кутия от състезателния отдел на Porsche би паснала идеално на концепцията T поради намаленото си тегло, тя все още е запазена за моделите GT.
Шестстепенната скоростна кутия в Carrera T е нова версия на познатата седемстепенна механична трансмисия. Тук обаче тя е без седмата предавка, която е проектирана като overdrive. Предавателните числа са идентични и всичко останало е същото с изключение на това, че няма седма предавка. Според Porsche въпросът бил обсъждан с клиенти. Оказало се, че дългата седма предавка не отговаря на очакваната динамика на шофиране на 911.
Новата скоростна кутия работи заедно с познатия трилитров шестцилиндров битурбо двигател. Той продължава да развива 394 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Дори и със серийния пакет Sport Chrono, Carrera T изостава значително от версията с автоматична трансмисия. Автоматичната Carrera изпълнява спринта до 100 км/ч за 3,9 секунди (Carrera Cabrio: 4,1 секунди). Carrera T го прави за 4,5 секунди (Cabrio: 4,7 секунди). По отношение на максималната скорост обаче Carrera T е с един км/ч по-напред – 295 км/ч.
Функцията за междинна газ (Auto Blip) по желание автоматично и целенасочено изравнява разликите в оборотите между двигателя и трансмисията. В съчетание със серийната спортна изпускателна система и намалената вътрешна изолация тя осигурява и особено емоционална звукова картина.
Разширеното оборудване за удоволствие от шофирането включва също така управление на задния мост и по-директно предавателно число на кормилната уредба, адаптивно спортно окачване (PASM) с 10 мм по-малък просвет и новонастроени стабилизатори на двата моста. 911 Carrera T е оборудван с 20/21-цолови алуминиеви джанти Carrera S. Предният мост е с гуми 245/35 ZR20, а задният – с 305/30 ZR21.
Указанията за ръчно превключване на предавките са навсякъде
За да се различава визуално от своите Carrera събратя, Carrera T има стикери с логото на скоростния лост на задните триъгълни прозорци. Обозначението на модела в задната част е в контрастния цвят ванадиевосиво. В съответствие с него вложките в решетката на капака на двигателя, горните и долните черупки на външните огледала и колелата от лека сплав с висок гланц са боядисани в цвета ванадиевосив металик. Друга отличителна черта на Carrera T е аеродинамично оптимизираният спойлер, заимстван от 911 Carrera GTS.
В пилотската кабина хората от Porsche са избрали черния цвят, по желание с контрастни цветни шевове. Скъсеният скоростен лост е увенчан с топка, изработена от ламиниран орех с отворени пори. Пред скоростния лост е поставена табелка с надпис „MT“ (Manual Transmission). Логото на скоростния лост е изписано отново на арматурното табло от страната на пътника като допълнително указание за ръчната трансмисия.
„T“ означава Touring
Съкращението „T“ означава „Touring“. При Porsche то води началото си от хомологацията на 911 като туристически автомобил през 1968 г. Първият модел 911 T се произвежда до 1973 г. От 2017 г. 911 Carrera T се завръща в моделната гама. Чистото удоволствие от шофирането, пъргавото управление, емоционалният звук и фокусът върху същественото характеризират спортния автомобил със задно предаване.