Порше не вижда смисъл да се включва във Формула 1 и избра да се състезава в други серии, които имат по-голяма връзка със серийните автомобили, заяви шефът изследвания и развитие на компанията Волфганг Хац. Компанията се подготвя да участва в LMP1 с хибриден автомобил през 2014 г. Първите двама заводски пилоти вече бяха обявени – Тимо Бернхард и Ромен Дюма. От близо месец слухове упорито свързват името и на Марк Уебър с отбора, но засега и австралиецът, и Порше отричат да са сключили договор.
От фирмата обясниха, че вече има технологичен трансфер между спортния проект и работата по Порше 918 Спайдър (което влиза в продажба по-късно тази година и ще е пряк съперник на пазара на Ферари ЛаФерари и Макларън Р1).
– Ние сме компания за спортни автомобили. Порше винаги са работили за трансфера (на технологии) от надпреварите към (масовото) производство. Поради тази причини преди две или три години вече бе ясно, че трябва да се върнем в автомобилния спорт, и то на най-високо ниво. Изборът бе между спортните прототипи и Формула 1 – обясни Хац пред Аутокар по време на автомобилното изложение в Шанхай. – Крайното решение обаче бе най-логичното. F1 беше алтернатива, но там няма връзка с масовото производство. Освен това новините се въртят много около политика, гуми, а не толкова около двигатели и шасита. Аеродинамиката е невероятна, но толкова екстремна, че не може да допринесе за развитие в който и да е от останалите ни проекти – допълни той.
Порше участва във Формула 1 като конструктор през 60-те години на XX век, спечелвайки един старт. Големите успехи в Гран при са постигнати като доставчик на двигатели за Макларън. Компанията се появява от време на време във въртележката от слухове около спорта, но от там няколко пъти заявиха, че нямат намерение да участват и последните изявления го потвърждават.
Смята се, че Хонда са на път да се върна в F1, след като от догодина ще се използват напълно нови агрегати. Появиха се и приказки за Тойота, които си тръгнаха от спорта в края на 2009 г. (година след Хонда). Публикация в швейцарския вестник Блик твърди, че японският концерн обмисля евентуално ново участие, но само с мотори. Разглеждала се идеята да се работи с Уилямс, които в момента ползват агрегати на Рено. Двете компании си сътрудничиха в периода 2007-2009 г. Японците доставяха двигатели и на Джордан/Мидланд през 2005-2006 г. Заводският тим на Тойота участва от 2002-ра във Формула 1, като до напускането след сезон 2009-та записа 3 полпозишъна, 3 най-бързи обиколки и 13 подиума, но не спечели победа.