Начало Други Порше спечели двойна победа в 6-те часа на Спа, Ферари допълни подиума

Порше спечели двойна победа в 6-те часа на Спа, Ферари допълни подиума

44
0
Порше №12 на Jota
снимка, Порше

Порше спечели двойна победа в 6-те часа на Спа. Германският производител записа втори успех от началото на сезон 2024 в WEC. Победител в надпреварата на белгийското трасе стана клиентския автомобил №12 с екипаж Уил Стивънс/Калъм Илот. Второто място беше заето от Порше Пенске №6 с пилоти Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Последното място на подиума остана за Ферари AF Corse №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен.

6 часа на Спа е кръг №3 от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Състезанието се проведе на легендарната белгийска писта с дължина 7.004 км и разположена в регион Валония. Спа е един от традиционните домакини на стартове от WEC от 2012 г. насам

Времето преди началото на 6-часовата надпревара на Спа беше сухо, слънчево и без вероятност за сериозни валежи. Церемониалният старт на състезанието беше даден след развяването на белгийския флаг.

Порше Пенске №5 поведе след летящия старт на Спа. Второто място се държеше от единствения Кадилак с №2. Зад американците бяха Протон Порше №99. Jota Порше №12, Порше Пенске №6, Алпин №35, Тойота №8, Ферари AF Corse №51, AF Corse №81 и БМВ М WRT №20. В дъното на колоната бяха Jota Порше №38, Ламборгини №63, Isotta Fraschini №11 и Ферари AF Corse №50. Скудерията спечели квалификацията, но няколко часа по-късно беше извадена от класирането заради техническо нарушение.

Първата половина от състезанието на Спа мина сравнително спокойно. В борбата за първото място бяха няколко прототипа на Порше, сред които и клиентските такива на Jota и Протон. Ферари AF Corse №50 спечели много позиции и се доближи до челото. Малко по-назад бяха и другите две машини на италианския производител.

Около четири часа след старта на състезанието на Спа имаше период на кола за сигурност. Тя се появи заради удари между Jota Порше №38 с пилот Фил Хансен и WRT БМВ №46 карано от Ахмад Ал Харти. За щастие двамата бяха добре след този неприятен инцидент на завой №10 на пистата Спа. В челото битката беше между прототипите на Порше и Ферари AF Corse.

2 часа преди финала Порше Пенске също отпадна след инцидент в последния сектор на пистата Спа. Така германският производител загуби втори прототип от началото на състезанието. В челото Ферари и Порше водеха оспорвана битка за върха. По-назад бяха машините на Пежо, Ламборгини и Isotta Fraschini.

Около час и 50 мин. преди финала беше развят червен флаг. Причината за него беше удар между Кадилак №2 с пилот Ърл Бамбър и WRT БМВ №31 от GT класа, карано от Шон Гелаел. Двамата пилоти бяха в добро състояние след този страховит инцидент на правата Кемъл. По време на спирането първите две места бяха заети от Ферари AF Corse №51 и №50. На трето място беше Протон Порше №99

Състезанието на Спа беше възобновено след повече от 90-минутно прекъсване. Решението на рейс контрола щеше да помогне на някои екипи, докато други щяха да бъдат ощетени, тъй като се наложи да спират в бокса. Това направиха Протон Порше №99, Тойота №8. Малко след това те бяха последвани от други автомобили, включително двете заводски Ферари-та.

Целият този хаос позволи на Jota Порше №12 да поведе колоната с убедителен аванс. Клиентският прототип в крайна сметка пресече пръв карирания флаг с пилотите Калъм Илот и Уил Стивънс. Третият пилот Норман Нато отсъстваше, тъй като изпълняваше ангажиментите си с Андрети във Формула Е.

Второто място отиде при Порше Пенске №6 с пилоти Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Последното място на подиума остана за Ферари AF Corse №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Веднага зад тях се нареди Ферари AF Corse №51 с Антонио Джовинаци/Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди. Петото място остана за Протон Порше №99 карано от Нийл Яни и Жулиен Андлауер. Следващите две места бяха за Тойота №8 със Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава и Тойота №7 с екипаж Ник де Врис/Камуи Кобаяши/Майк Конуей. В топ 10 влязоха AF Corse №83 с екипаж Роберт Кубица/Робърт Шварцман/Йе Ифей, Алпин №35 с пилоти Пол-Луп Шатин/Шарл Милези/Жулс Гунон и Пежо №93 с Микел Йенсен и Нико Мюлер.