Порше загуби обжалването на дисквалификацията на Антонио Феликс да Коща в Мизано. Германският производител не успя да оспори решението на ФИА да извади португалеца от първия старт на италианското трасе заради техническо нарушение.
TAG Heuer Porsche’s appeal against the disqualification of Antonio Felix da Costa at the Misano E-Prix has been REJECTED. https://t.co/9vtRTr6g7Q pic.twitter.com/dl9To8h3WJ
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 25, 2024
Да Коща спечели състезание №1 в Мизано. Португалецът записа едно от най-силните си представяния през последните няколко години. Този успех съживи надеждите на Да Коща да се бори за световната титла
Радостта на Да Коща беше прекалено кратка. Португалецът беше дисквалифициран няколко часа след края на надпреварата след инспекция на неговия болид от страна на ФИА. Оказа се, че една от пружините на педала на газта не отговаря на правилника. Следователно пилотът на Порше беше изваден от крайните резултати на състезанието и загуби победата.
Няколко дни по-късно Порше реши да обжалва решението за дисквалификация на Да Коща. Германският производител реши да се обърне към Международния арбитражен съд. Органът разгледа жалбата по-рано този месец.
Според Порше, въпросната част е била използвана преди това в машините от Gen2. Включването и в новия болид е било премахнато при определяне на правилника за сезон 2022-23.
Порше също така твърдеше, че нито един екип не е бил порицаван по време на проверките за използването на спорната пружина. Затова е е било невъзможно да се провери спазването на целия каталог толкова скоро преди състезанието. Освен това използването на спорната пружина не е дало никакво спортно предимство на Да Коща.
Въпреки това съдът отбелязва, че „задължението за спазване на техническите правила и отговорността, възникнала в резултат на неспазването им, лежи единствено върху състезателите“.
Съдът също така добави, че от Порше не е представили никакви доказателства, че техническият персонал на ФИА е проверил спорната пружина и е признал нейното съответствие“ след началото на сезон 2022-23. В същото време отборът е използвал незаконната част през последната година и половина.
По отношение на частта, която не предлага предимство в представянето, беше посочено съответствие с член 1.3.3 от Кодекса. :Ако се установи, че даден автомобил не отговаря на приложимите технически правила, не е редно да се твърди, че не е получено предимство в представянето.“
Отхвърлянето на жалбата и потвърждаването на първоначалното решение на стюардите означава, че Порше и Да Коща окончателно губят победата. В същото време Оливър Роуланд от Нисан запазва единствения си успех през настоящата кампания
Да Коща подобри представянето си след кръга в Мизано. Португалецът спечели втория старт в Берлин и втория старт на пистата край Шанхай. В момента той заема седмото място при пилотите с актив от 84 точки. Същевременно Порше на второ място в класацията при отборите и лидер в класирането при производителите.
Този уикенд Порше се насочва към САЩ. Германският производител се надява на силно представяне на пистата край Портланд.
Whoop-whoop, yeah! 🤜🤛#PorscheFormulaE #Raceborn #PortlandEPrix pic.twitter.com/3ynuhRFvHa
— TAG Heuer Porsche FE Team (@PorscheFormulaE) June 24, 2024