Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Последните договорки за двигателите: Без MGU-H, но срещу гарантираща участието на нови...

Последните договорки за двигателите: Без MGU-H, но срещу гарантираща участието на нови производители такса

5001
0
двигатели, Формула 1, F1, Гран при на Италия, Монца
снимка: Пирели

През уикенда за Гран при на Италия на пистата Монца се проведе поредната среща за бъдещите двигатели за Формула 1

Според информация на racefans.net настоящите производители искат нови компании, желаещи да влязат в спорта като доставчици на агрегати, да плащат определена сума, която да гарантира участието им. Идеята произлиза от желанието да се премахне MGU-H, за да се опрости конструирането на мотори. Настоящите задвижващи системи обаче струваха много скъпо. Затова сегашните производители не са готови да се откажат просто така от части от разработките си.

Тото Волф бе цитиран още преди срещата, която се проведе в неделя, да казва, че MGU-H ще отпадне, но при определени условия

„Мисля, че това е компромис, който… Поне ние, не мога да говоря за никого другиго, но в Мерцедес сме готови да го приемем, за да улесним влизането на Фолксваген Груп. Има обаче няколко теми, по които е нужен компромис“, заяви Волф.

Все още не е ясно кога точно ще бъдат въведени новите задвижващи системи. Настоящият договор Конкорд е до края на 2025 г. За да се въведе каквото и да е в периода до тогава, е необходимо съгласието на отборите. ФИА обаче може да наложи каквито иска правила от 2026 г. нататък. Затова е било дискутирано удължаването с година на настоящото споразумение, регулиращо отношенията между екипите, федерацията и притежателя на търговските права.

На срещата е обсъден и друг въпрос: като какъв производител ще се разглежда Ред Бул

Тимът от Милтън Кийнс създаде нова компания – Ред Бул Пауъртрейнс, която ще се занимава със задвижващите системи след оттеглянето на Хонда в края на сезон 2021. Ръководеният от Кристиан Хорнер екип взе правата върху интелектуалната собственост на агрегата на японския производител. Моторите освен това ще са Ред Бул, тоест нов бранд. Съответно въпросът е дали Ред Бул Пауъртрейнс ще се третира като нов производител, защото ако е такъв, то ще трябва да плати спомената сума, гарантираща участие.

Президентът и CEO на Формула 1 Стефано Доменикали се надяваше детайлите по това какви ще са новите задвижващи системи да са готови до юни. Вече е почти средата на септември, но съгласие така и няма. F1 и ФИА заяви, че срещата на Монца е била ползотворна. Регламентът обаче скоро трябва да бъде оповестен, тъй като на производителите е необходимо време за разработване на концепциите. Особено ако нови компании решат да участват в спорта.