Начало WRC News Повишават Абитебул в президент на Хюндай Моторспорт

Повишават Абитебул в президент на Хюндай Моторспорт

388
0
Сирил Абитебул
Сирил Абитебул; снимка: Хюндай

Сирил Абитебул се издига в йерархията на Хюндай Моторспорт и освен шеф на отбора за световния рали шампионат ще е президент на компанията от началото на 2024 г. Шон Ким, който заемаше този пост от април 2022 г., ще премине на друга позиция в Хюндай Мотор Кампъни.

Абитебул се присъедини към Хюндай в WRC в началото на 2023 г. Той е бивш шеф на екипа на Рено във Формула 1. Привличането му помогна тимът да направи забавени ключови организационни промени. Освен това имаше нужда от силен и опитен ръководител, тъй като след напускането на Андреа Адамо имаше известна несигурност в екипа.

„Първо трябва да благодаря на Шон Ким за това, че ме доведе в Хюндай Моторспорт и на Хюндай за доверието, което ми оказва“, коментира Абитебул

„Имаме ясно поставени цели в категориите, в които се състезаваме. Имаме и задачата да трансформираме компанията така, че да отразява еволюцията на Хюндай като цяло. Трябва да останем на ниво с бранда N и свързаните с него продукти. Знаем, че ни предстои много работа, но разполагаме с отдаден, талантлив екип. Ще се постарая да водя хората ни със същите ценности, които Шон прилагаше в работата си“, допълни Абитебул.

Ким от своя страна заяви, че предава поста на 46-годишния французин с ясното съзнание, че оставя компанията в опитни ръце.

„В Алценау има изключителни таланти. Знам, че всички имат потенциал за страхотни успехи в бъдеще“, добави той

Хюндай има особено големи надежди за световния рали шампионат за 2024 г. Причината е не само възстановеното равновесие в отбора, но и завръщането на От Танак, както и привличането на Франсоа-Ксавие Дьомезон за технически шеф.

Танак изкара сезон 2023 след три години в Хюндай. Световният шампион за 2019 г. се надява с тима от Алценау да се върне в битка за титлата. Шансовете му се увеличават от факта, че Кале Рованпера, който бе на върха през тази и миналата година, реши през 2024-та да кара със съкратена програма.

Дьомезон бе техническият директор зад успехите на Фолксваген в WRC. През март 2021 г. би привлечен на този пост в Уилямс във Формула 1 от бившия си шеф във VW Йост Капито. Не постигна нищо съществено в F1 и се върна в познатата среда на ралитата, но вече с Хюндай.