Причината за повредите на алтернатор в колата на Себастиан Фетел по време на уикенда за Гран при на Италия може да е прегряване при ниски обороти, смятат от Рено. Двукратният световен шампион не стигна до карирания флаг заради проблема, след като и в събота имаше подобен в последната свободна сесия.
По-рано през сезона отново алтернатор бе причината да не завърши Гран при на Европа във Валенсия. Там такава повреда сполетя и Ромейн Грожан (Лотус). Разследването за причините все още продължава.
Заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт обаче вярва, че има вероятност да става дума за прегряване при ниски обороти. Това може да се окаже сериозен проблем в Сингапур другата седмица, където ще се кара отново на улично трасе (като това във Валенсия).
– Разследването ни след Валенсия показа възможен проблем с прегряване при ниски обороти. Ревизирахме алтернатора, изпитахме всичко на стендовете и след това Ред Бул и Лотус направиха реални проби на Спа. Нямаше никакви грижи. Във всички случаи на повреди пък става дума за нови устройства. След случилото се в третата тренировка и в квалификацията в Италия сменихме алтернаторите на Фетел и в Лотуса на Жером Дамброзио. Инцидентът от състезанието също бе с нов. Приоритет е да решим проблема. Ситуацията въобще не е приемлива и трябва да поправим нещата за Сингапур – заяви Уайт.
Прегряване бе посочено като причина за повредата във Валенсия, като дотогава Ред Бул бяха записали само един подобен случай, и то в предсезонните тестове.