Новите технически правила във Формула 1 за 2017 г. няма да направят изпреварванията по-трудни. Това смята състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг. За следващия сезон с увеличаването на ширината на гумите и размера на крилата се очаква болидите да станат с около 5 секунди на обиколка по-бързи, като притискащата сила ще нарасне с 25%.
Именно заради последното пилотите масово се опасяват, че изпреварването на съперник ще стане доста по-сложно, тъй като следването на друг пилот отзад ще е по-трудно заради по-голямата турболенция.
Според Уайтинг обаче подобни притеснения са неоснователни, защото голяма част от повишаването на скоростта ще дойде от механичното сцепление, което от своя страна ще се дължи на по-големите гуми. Ширината на предните ще нарасне от 245 мм на 305 мм, а на задните от 325 мм на 405 мм.
„Имахме безброй срещи с техническите директори на всеки отбор и получихме много предложения – от такива (за коли) с голяма притискаща сила, до такива с ниско ниво на притискане, заяви Уайтинг. – Но всичко това се основаваше на предпоставката, че ще имаме значително увеличение на механичното сцепление.
И затова стигнахме до решение, което е някъде по средата (по отношение на притискането). Некоректно е да се каже, че очакваното подобрение във времето за обиколка ще дойде изцяло от притискащата сила на аеродинамиката, защото това просто няма да бъде така. Цялата идея е половината от подобрението да дойде от механичния грип, а другата половина от аеродинамичното притискане.”