Правилата за наказанията на пилотите при изместването назад в стартовата решетка трябва да бъдат променени, смятат шефове и пилоти във Ф1.
В отминалия уикенд за Гран при на Белгия екипът на Мерцедес използва дупката в регулациите, при която колкото и места назад санкция да получи даден пилот, той в най-лошия случай стартира от последна позиция и наказанията не се натрупват. Така Хамилтън с 55 места в решетката стартира предпоследен, тъй като Фернандо Алонсо бе натрупал 60 за смяна на задвижващи системи компоненти.
Според съотборника на Алонсо в Макларън Дженсън Бътън и според спортния шеф на Мерцедес Тото Волф, това трябва да се промени. „Тези цифри не трябва да се получават. И в крайна сметка са безсмислени, както се вижда. Мерцедес сложиха 3 нови двигателя миналия уикенд. Смешно е. Не трябва да говорим повече за тях“, коментира Бътън.
Интересното е, че до средата на миналия сезон практиката беше различна и наказания се натрупваха, като например Бътън освен че стартира последен в Австрия, трябваше да мине и през бокса за допълнително наказание в самото начало на състезанието. Но именно след подобни случаи бе решено, че тази практика е безполезна и натрупванията бяха премахнати.