Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Преди Гран при на Австралия – цифри и факти

Преди Гран при на Австралия – цифри и факти

71
0
Гран при на Австралия

Сезон 2012 г. във Формула 1 стартира тази седмица с Гран при на Австралия.

Това ще е 28-мо издание на състезанието, което за 15-ти път ще се проведе на пистата Албърт парк. Мелбърн е домакин на надпреварата от 1996 г. насам, а за първи път в историята на спорта шестима световни шампиони ще се наредят на грида в неделя: Михаел Шумахер (1994-1995, 2000-2004 г.), Фернандо Алонсо (2005-2006 г.), Кими Райконен (2007), Люис Хамилтън (2008), Дженсън Бътън (2009) и Себастиан Фетел (2010-2011).

Само двама от пилотите са наистина новаци в Гран при – Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Шарл Пик (Маруся). Те обаче са знак за тенденция за връщане на френските пилоти в F1 – тази година представителите на тази страна са цели трима (горепосочените двама и Ромейн Грожан от Лотус). Всъщност това е най-сериозното участие на французи от Гран при на Бразилия през 1999 г., когато Стефан Саразен направи единствения си старт редом до Жан Алези и Оливие Панис.

В същото време за първи път в историята на Формула 1 двама австралийци ще се състезават в родния си кръг – пилотът на Ред Бул Марк Уебър и Даниел Рикиардо (Торо Росо).

 

Технически изисквания

Задно крило

За Албърт парк се изисква сравнително високо ниво на аеропритискане – подобно на това на пистите Каталуния и Силвърстоун.

Спирачки

Износването на спирачките е от средно до високо. За пистата в Мелбърн не се правят специални спирачни системи, като за други надпревари в календара, но представянето им се преценява внимателно.

Окачване

Окачването трябва да е по-меко, за да се използва максимално потенциалното прилепяне на хлъзгавата писта. Настройките еволюират през уикенда, за да се реагира на подобряващите се условия на трасето с натрупването на гума по асфалта. В същото време обаче в конфигурацията има сериозни смени на посоката, а това по принцип изисква по-твърди реглажи.

На Албърт парк има значителна промяна в условията на пистата – обяснява директорът операции на пистата в Лотус Алан Перман. – Разликата във времето за обиколка от първата тренировка до началото на квалификацията (при приблизително едно и също количество гориво в колата) може да достигне 3 секунди. Времето пък може да е убийствено горещо единия ден и смразяващо на следващия. Имало е състезателни уикенди в Мелбърн, когато в квалификацията е било 14 градуса, а по време на състезанието – 40. Промяната понякога се случва много бързо и настройките на колите трябва да са такива, че да се справят и при двата типа условия.

Подобни резки смени на температурите влияят на цялата кола – двигател, гуми и т.н. Екипите на моменти са принудени да правят компромисни реглажи, ако в метеорологичната прогноза има данни за такива явления.

 

брой обиколки58
дължина на обиколка5,303 км
състезателна дистанция308 км
посока на движениепо посока на часовниковата стрелка
максимална скорост312 км/ч
средна скорост221 км/ч
средна скорост при взимане на завоите150 км/ч
най-дълга права843 м
температура на въздуха23 градуса
температура на пистата32 градуса
влажност57%
надморска височина10 метра над морското равнище
разход на гориво2,7 кг/обиколка
загуба на време при допълнително гориво0,4 сек/10 кг
% от обиколката, изминаван на пълна газ67%
основен тип гумамедиум
допълнителен тип гумасофт
обичайна стратегияс 2 спирания в бокса
излизания на кола за сигурностсредно 1,2 на състезание
най-бърз питстоп през 2011 г.3,1 сек
общо питстопове през 2011 г.44
загуба на време в питлейна29 секунди
дължина на питлейна280 метра
ниво на аеропритисканевисоко
изисквания за охлажданесредни
полпозишън 2011 г.Фетел, 1:23.529 мин
победител 2011 г.Фетел