Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Преди Гран при на Унгария – Лотус, Макларън и Форс Индия

Преди Гран при на Унгария – Лотус, Макларън и Форс Индия

33
0
Пастор Малдонадо,Ромейн Грожан

Пилотите на Лотус, Макларън и Форс Индия за очакванията си от Гран при на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.

Ромейн Грожан (Лотус): Обичам Будапеща и Хунгароринг. Всяка година нямам търпение да отида там. Обикновено е слънчево е горещо и е точно преди лятната почивка, което ти дава енергия преди ваканцията. Пистата е страхотна и в миналото ни е пасвала. Беше чудесно да съм на подиума там през 2012 г. Помня, че тогава бях разочарован, защото имахме шанс да се борим за победа, а не се получи заради графика. Харесва ми стилът на трасето с качване и слизане, тесни завои. Обичам чувството, когато имаш достатъчно сцепление на асфалта. Винаги съм бил много бърз в квалификациите там. На тази писта направих едно от най-добрите изпреварвания в F1 кариерата си, но ме наказаха заради няколко сантиметра… Беше ми трудно да го приема тогава… Както и да е, задминаванията са трудни на Хунгароринг, така че квалификацията е много, много важна, както и състезателната стратегия. Ключът за добър резултат е квалификацията. Не е най-изтощителното от физическа гледна точка трасе, но жегата може да е сериозен проблем. Карането в началото на уикенда е трудно, тъй като пистата не се използва особено много и при първите излизания е доста хлъзгаво.

Пастор Малдонадо (Лотус): Гран при на Унгария е един от най-хубавите стартове през сезона. Пистата е близо до Будапеща, а аз харесвам много града. Има много фенове, хората са наистина приятелски настроени. Допадат ми предизвикателствата, с които се сблъскваме там. Пистата е сериозно изпитание. Често е много горещо, възможностите за изпреварвания са ограничени. Конфигурацията е преобладаващо нискоскоростна, така че ще разберем какъв напредък имаме с Е22 на такъв тип писта. Квалификацията е важна, но съм се справял добре в тази сесия в миналото и се надявам отново на силен резултат. Печелил съм в Унгария в други категории, така че имам хубави спомени. Феновете създават страхотна атмосфера.

Дженсън Бътън (Макларън): Унгария, както знаете, е специално място за мен от известно време. Там спечелих първата си победа – през 2006 г., като онзи ден всичко изглежда се стичаше в моя полза. Там бе моята Гран при №200, в която също победих. Беше емоционален ден, чак през 2011 г. – не мога да повярвам, че бе преди почти 60 състезания. Хунгароринг е страхотна писта. Всички я мислят за бавна, но има някои съвсем прилични завои – четвърти изисква сериозна отдаденост и е още по-труден, тъй като е със сляпа връхна точка. S-кривите от осми до 11-ти завой са истинско удоволствие за каране. Изисква се голямо аеропритискане, добро сцепление и според мен ние правим положителни крачки в тази посока.

Кевин Магнусен (Макларън): Наистина харесвам Хунгароринг. Не е бързо трасе, малко прилича на Монако, но пък на такъв тип писта пилотът може да донесе разликата. Карах там миналата година в световните серии Рено 3.5 и въпреки че не спечелих нито едно от двете състезания, първото определено ми допадна. Квалификацията бе хаотична за доста пилоти заради пороен дъжд. Аз бях 16-ти на грида. В деня на състезанието отново бе страшно мокро, но изпреварих куп коли и в крайна сметка стигнах второто място. Беше страхотно! Смятам, че напоследък показахме, че автомобилът ни се представя малко по-добре на писти с комбинация от ниско- и средноскоростни завои. Затова се надявам този уикенд да е възможност да вземем точки. Дано този път всичко се напасне, след като изживяхме няколко разочароващи надпревари.

Нико Хюлкенберг (Форс Индия): Сезонът ми досега е невероятен – най-добрата ми година във Формула 1, както и най-добрата година на тима. Болидът работи чудесно на всякакъв тип трасета, така че ако продължим да работим като досега, смятам, че и втората половина на годината ни ще е силна. Има още нови неща за колата, основно по аеродинамиката, така че това ще ни помогне да останем конкурентоспособни. Пистата в Унгария не позволява допускането на грешки. Във втори сектор има няколко преливащи един в друг завои и там е необходимо да си бърз. Излизането настрани в една крива нарушава темпото на обиколката. Изпреварванията са трудни дори с DRS. Има една права, но не е кой знае колко дълга.

Серхио Перес (Форс Индия): Пистата в Унгария е наистина интересна и трябва внимателно да обмислиш как да настроиш болида си. Необходимо е да прецениш кои са слабите страни на автомобила и да ги заобиколиш. Гумите са сериозно натоварени, защото непрекъснато си в някой завой. Горещото време прави всичко това още по-сериозно предизвикателство. Бях малко разочарован след Силвърстоун и Хокенхайм, тъй като нещата при мен не се получиха в състезанията там. Затова е важно да взема точки преди ваканцията.