Кими Райконен смята, че предимството на Мерцедес през тази година се дължи и на възможността на пилотите на тима да използват завишени квалификационни режими на двигателя и в самите състезания. Те по принцип би трябвало да се използват само в сесията за място на старта, но изглежда в Мерцедес имат потенциала и надеждността да ги активират по време на надпреварите. А това им давало по около 0.3 сек на обиколка.
По време на състезанието в Малайзия Райконен се бореше с Розберг за 3-ото място и поиска да получи пълната възможна мощност от задвижващата система. Дали я получи не стана ясно, но само след няколко обиколки той бе изпреварен от Нико. До края на състезанието германецът натрупа повече от 12 секунди аванс и запази 3-ата позиция въпреки наказанието си от 10 сек за агресивната маневра срещу Кими.
В тази връзка финландецът заяви преди началото на уикенда в Япония, че не може да е доволен от сезона, въпреки че има вече повече точки спрямо цялата минала година и повече от съотборника си Себастиан Фетел. „Не сме там където искаме да бъдем – да се борим за победите. И трябва да работим още. Няма значение дали ще съм 3-и, 4-и, или 5-и в края на сезона или дали ще съм пред съотборника си. Ние искаме да сме отпред и да можем да печелим.“