Ще ви помоля да коментирате категоричното предимство на Мерцедес от началото на сезона. По данни от телеметрията имат категорично предимство в бавните завои – сегменти от пистата, където най-малко сме очаквали от тях да имат преднина с оглед на конструкцията на колата. Преднината им сектор 3 на Барселона беше повече от категорично.
Вчера попаднах на записи от радиото на Хамилтън от квалификацията и състезанието, в което говорят с Питър Бонингтън за „diff. magic mode“. Лично моето мнение е, че в бавните завои аеродинамиката няма такова ключово значение.
Другите два фактора са работата с гумите и предаването и тракцията на колата при изхода от завоя и предаването на въртящия момент към пистата. Всички отбори разполагат с еднакви гуми. По наблюдения и Ферари и Редбул работеха добре с тях на Каталуня. Остава тракцията, за която ключово значение има съединителя. При положение, че „torque vectoring“ е категорично забранен от правилата, в какво според вас може да се състои този „diff magic mode“? В контекста на горното приплъзването на съединителя на Ботас на старта също изглежда странно?
Моля за вашето мнение! Прилагам и видео със записите от радиото:
Въпрос на Ивайло Стефанов