Рос Браун не знаел за правото на Ферари да налага вето върху промени в правилата. Това разкрива той в книгата „Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One”, написана в сътрудничество с бившия главен изпълнителен директор на Уилямс Адам Пар.
Британецът бе технически директор на Скудерията от 1997 до 2006 г. Разкритието му е направено във връзка с опита на италианския тим да се противопостави на ново правило за сезон 2005 г., забраняващо на пилотите да сменят гуми по време на състезание.
„Тогава не знаех, че сме имали вето”, пише Браун. „Не го използвахме и не мисля, че Жан (Тод – тогава спортен директор на Ферари, б.а.) някога щеше да го използва, защото бяхме наясно, че не е правилно.
61-годишният англичанин разказва също така, че е напуснал тима на Мерцедес, тъй като нямал доверие на Тото Волф и Ники Лауда. В края на 2008 г. Браун спаси тима на Хонда с помощта на японския автомобилен производител, който се оттегли от Формула 1 заради икономическата криза. През 2009-та преименуванията на Браун Гран при екип спечели титлите и при пилотите, и при конструкторите, а след това Рос го продаде на Мерцедес. Той стана шеф на отбора, но напусна поста си в края на 2013 г.
„В Мерцедес ми наложиха хора, на които не можех да се доверя. Никога не бях наясно какво се опитват да постигнат. Ники ми казваше едно, после чувах, че е заявил нещо различно”, обяснява Браун. „Започнах да работя с хора, на които чувствах, че не мога да имам пълно доверие. Хора вътре в екипа, които вече ме бяха разочаровали по отношение на подхода си. След това в началото на 2013 г. разбрах, че са привлекли Пади Лоу и сделката е подписана в Щутгарт. Когато поисках обяснение от Тото и Ники, те се обвиняваха един друг. Срещнах се с тях, за да изясним нещата, а те сочеха с пръст другия.”
Според него затрудненията са произлезли в известна степен от факта, че Волф и Лауда са акционери в отбора от Бракли. Браун определя това като „като интересно решение на Мерцедес” и допълва, че никога не го е разбирал.