Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Предстоят тежки преговори какви да са моторите в F1

Предстоят тежки преговори какви да са моторите в F1

Даниел Рикиардо, Рено
снимка: Майкъл Потс

Като „следващото бойно поле за F1” описа Сирил Абитебул преговорите за това какви да бъдат новите двигатели. Правилата за задвижващите системи трябваше да се променят през 2025 г., но заради пандемията от коронавируса и отлагането на останалите регулации нови мотори ще има от 2026-та. Какви обаче ще бъдат те предстои да се уточнява в следващите месеци и дори години. Спортният шеф на Формула 1 Рос Браун заяви миналата седмица, че се надява те да дадат шанс за участие и на нови компании. Всичко все пак трябва да се определи възможно най-скоро, за да има време за изготвяне на новите проекти.

Според Абитебул от голяма важност ще бъде новите задвижващи системи да не бъдат скъпи и приетите нови правила са добри стъпки в тази посока

„Ограничихме малко „надпреварата във въоръжаването“ с броя на новите хомологации годишно и дино часовете. Но все още е ужасно скъпо да се поддържат и експлоатират тези двигатели“, заяви той пред Mоторспорт. „Следващата стъпка е да разгледаме внимателно какво може да се направи, за да сме сигурни, че следващото поколение задвижващи системи ще са по-добра сделка.“

Французинът обясни, че в Рено следят много внимателно възможните формати на новите правила и какви ще се техните икономически и технически параметри.

„Мислим за това дали те ще отговорят на нашите цели в спорта и дали икономическият модел при тях ще бъде устойчив. С настоящия очевидно е много трудно“, продължи Абитебул. „Следващото нещо, за което трябва да помислим, е тяхната технология и как ще е свързана с автомобилите. Виждаме темпото, с което електрификацията набира скорост навсякъде по света. Затова трябва много да мислим какво означава това за F1, какво означава в контекста на състезанията. И какво означава това в контекста на някакво паралелно сътрудничество и съществуване с Формула Е.“

Списание ClubS1 подробно писа в няколко броя за възможно сливане между двете серии, както и за многото други проекти за развитие на двигателите в Гран при с използване на синтетични горива.

„Необходимо е да помислим за всичко и според мен това е следващото бойно поле“, отбеляза още французинът

„Мисля, че трябва да изясним основните принципи на работа на двигателите през 2021 или 2022 г., така че развитието им да може да започне през 2023 г.“

Абитебул отново изрази позиция, че е против премахването на важни компоненти като MGU-H от сегашния V6 хибридeн вариант

То се смята за семпло и ефективно решение за намаляване на разходите без кой знае каква технологични загуби. Сирил обаче не е съгласен.

„MGU-H е важен елемент за ефективността на двигателя. Готови ли сме да кажем, че ще загубим нещо като 20-30% от горивната ефективност?“, попита риторично тим шефът на Рено. „Няма причина да тръгваме с повече гориво при положение, че знаем колко по-тежки ще са колите през 2022 година. При това ако премахнем MGU-H, говорим за още 50 кг гориво. Те ще ни трябват, за да имаме същата енергийна плътност.“

„Това е много трудно уравнение. С перспективата колите да не стават по-леки мисля, че ще бъде трудно да премахнем това устройство, ако искаме да стигнем до същото ниво на стабилна мощност. Ако искате да имате наистина силни, достойни за F1 болиди ще е трудно без този компонент.“