Преговорите на Ауди с Макларън са в напреднала фаза, се твърди в публикация на немското издание Франкфуртер Алгемайне Цайтунг. Към края на сезон 2021 британското списание Аутокар съобщи, че компанията от Инголщадт е купила Макларън Груп. От Уокинг отрекоха информацията. Слуховете за преговори обаче продължиха, като има няколко варианта – или за купуване на целия концерн, или за отбора от Формула 1, или за сериозно сътрудничество. Според ФАЦ разговорите, както и тези на Порше с Ред Бул, са в много напреднала фаза.
Според немското издание Ауди е на път да даде оферта на Макларън.
От Ауди искали изцяло да погълнат основаната от Брус Макларън компания. В компанията възнамерявали да използват за спортните коли на Макларън същата платформа, която употребяват за Ламборгини и Бентли
Според информация от Цуфенхаузен преговорите между Ред Бул и Порше също вървели добре. От Милтън Кийнс водели разговорите с повишено самочувствие, след като Макс Верстапен спечели титлата във Формула 1 през сезон 2021. В Порше пък имали желание да си запазят и двете опции за влизане в F1 – и със собствен тим, и само като производител на задвижващи системи.
Немското издание потвърждава се предишна информация, че двата бранда на VW Груп искат заедно да разработят задвижваща система, но да я предлагат с различни марки. Твърди се, че Порше и Ауди са привлечени от възможността да демонстрират технологиите си за двигатели на възможно най-високо ниво, както и от факта, че световният шампионат на Формула 1 вече не е концентриран основно в Европа. В концерна като цяло наблюдават популярността на различни спортни дисциплини. Фолксваген Група вижда в евентуално участие в Гран при потенциал за популяризиране електрификацията на гамите си и възможност за достигане на нови таргет групи.
Отговарящият за техническото развитие CEO на Ауди Оливер Хофман заяви пред немски медии, че компанията иска „да изненада публиката със своите моторспорт проекти“
„Дакар има смисъл за нас като бранд заради иновативните и прогресивни концепции на управление. От 2023 г. отново ще се състезаваме на Льо Ман. Ще видим какво друго ще се появи в бъдеще. ФИА взе някои добри решения по отношение бъдещето на Формула 1, а и миналият сезон бе много интересен. В момента сме съсредоточени върху Дакар и Льо Ман“, коментира Хофман.
Tools, spare parts, and a lot more equipment that Team Audi Sport needs during the @Dakar Rally in the bivouac are stowed in the assistance trucks. Check out here what the rolling giants transport.
>> https://t.co/i5Tnh0xzUZ#FutureIsAnAttitude #AudiDakar #Dakar2022 #RSQetron pic.twitter.com/iwwzTJ5BiH
— Audi Sport (@audisport) January 13, 2022
В публикацията на ФАЦ се твърди също така, че интересът от страна на Ауди и Порше вече носи ползи на Формула 1. Преговорите за телевизионни и маркетингови права например се повлияли заради възможността те да станат част от Гран при.
Досега неколкократно се очакваше бордът на Фолксваген Груп да разгледа въпроса с влизането на брандовете в Гран при. Това обаче не се е случило до момента. Няма яснота дали двете марки ще се включат в първенството и по какъв начин. Промените в правилата за задвижващите системи – новите ще се използват от 2026 г. нататък – бяха направени в голяма степен с цел улесняване влизането на нови производители. От VW Груп са отказали коментар по въпроса.