Гран при на Бразилия може да се окаже последно състезание за Испания Рейсинг не само за сезон 2012 г., а окончателно. Най-малкият тим от всичките 12 в настоящата Формула 1 бе обявен за продажба преди надпреварата в САЩ, запознати твърдят, че повечето служители вече са освободени, а останалите не знаят каква ще е съдбата им.
– Никому не е лесно, особено на механиците и инженерите – хора, които от тук нататък ще трябва да се борят за бъдещето си. Никой не знае какво ще се случи. Всички са страхотни професионалисти и запазват спокойствие. Аз лично се чувствам много добре с тима – заяви Педро де ла Роса на Интерлагос.
Проектът за отбора бе на бившия пилот Адриан Кампос (под името Кампос Мета), който обаче го продаде още преди дебюта през 2010 г. на бизнесмена Хосе Рамон Карабанте. След това собствеността се смени още веднъж – когато инвестиционната компания Thesan Capital взе контрола през юли 2011 г.
За трите си сезона във Формула 1 тимът няма спечелена точка. Финансите винаги са били проблемни, но ситуацията се влоши особено много със задълбочаването на кризата в Испания, където е базата на екипа. Thesan Capital обявиха цена от $40 млн. за отбора и твърдят, че се водят разговори със заинтересовани да го вземат страни. Наблюдатели обаче смятат, че всъщност няма да има никаква продажба.
– Подкрепата от Испания бе по-малка от очакваното основно поради факта, че наследихме много трудна икономическа ситуация – продължава Де ла Роса. – Всъщност не можем да искаме повече във време, когато хората си губят работата. Сега сме тук (в Бразилия – б.р.), но никой от нас не е получил нищо… Не се знае какво ще стане после. Според мен никой не е наясно в момента. Надявам се отборът да продължи да работи, но наистина не мога да кажа повече.