Ред Бул признава, че през 2012 г. геният на Ейдриян Нюи вече не играе толкова решаваща роля.
В последните няколко години екипът на Дитрих Матешиц доминира благодарение на способностите на британеца. Това обаче не е така през тази година. Двукратният световен шампион Себастиян Фетел е само един от петимата победители през тази година, а гумите на Пирели са в центъра на вниманието.
„Съмнявам се, че Уилямс са наясно, защото те бяха толкова силни в Испания“, заяви Кристиян Хорнер пред Auto Motor und Sport.
Хорнер признава, че победителят не винаги е отборът, разполагащ най-добър пакет. Според него успехът този сезон е свързан с разбирането на характеристиките на гумите уцелването на диапазона, в който те работят.
„Екипите от средата на таблицата не са направили огромен скок в аеродинамично отношение, но от гледна точка на представянето на Уилямс например изглежда, че са направили.“
Така изглежда, че аеродинамиката вече не е на дневен ред. Ще дадат ли Ред Бул някой друг милион на Нюи, за да го пенсионират, за да не плащат сериозната му заплата? Едва ли.
„Ейдриян не е само аеродинамик, въпреки че аеродинамиците остават много важни за отборите. Но сега става дума всичко да работи в хармония, защото сегашните гуми са много комплексни.
Преди две състезания Нико Розберг доминира, а сега едва не бе задминат с обиколка. Много е трудно да се каже, какво ще стане в следващото състезание, защото и то може да се превърне в кошмар за букмейкърите, както стана в Испания. Сега надпреварите са просто лотарии.“
Ситуацията раздели Формула 1 на два лагера. Едните са въодушевени от събитията, другите не са очаровани.
„Гран при вече напомня на шампионата GP2″, обясни мнението си Пастор Малдонадо пред вестник Национал. „Пилотът може да има сериозно влияние, а отбора все още определя стратегията.“
Странната ситуация кара някои пилоти да се чешат озадачено по главите. Като например Дженсън Бътън. Той вярваше, че разполага с шампионска кола, но в Испания бе победен от шест екипа Дори от почти изпреварения с обиколка Розберг.
„По отношение на точките Ред Бул се справиха по-добре от нас в последния уикенд, но и техният болид не бе достатъчно бърз и бе победен от Уилямс, Ферари, Лотус и Заубер“, заяви шампионът за 2009 г. „Пет различни отбора и и петима различни победители, никой не знае какво точно се случва. Сигурен съм, че объркване има при всички отбори. Никой не може да разбере, как точно работят гумите. В петък смятах, че сме много бързи и сме намерили точния баланс. Уви.“
Подобна е и ситуацията при Ред Бул. В събота сутринта болидите на екипа летяха, а пилотите бяха смятани за едни от фаворитите следобед в квалификацията. Нищо подобно. Уебър не успя да стигне до последната част, а Фетел не записа бърза обиколка, защото усети много бързо, че няма никакъв шанс.