След като мнозина оцениха привличането на Кими Райконен във Ферари за следващите две години като невероятен ход от страна на Скудерията, то бившият спортен директор на екипа от края на миналия век Чезаре Фиорио е убеден, че това е грешка.
„Не съм фен на новото попълнение“, обяснява 74-годишният италианец пред Газета дело спорт. „Прекланям се пред таланта му, но определено представянето му определено страда от начина му на живот и техническите му познания. Той не живее като спортист, а за да спечелиш титлата във Формула 1 само талант не стига. Не бих го привлякъл в отбора в никакъв случай.“
Това определено са тежки думи от човека довел в Маранело пилоти като Герхард Бергер, Найджъл Менсъл и Ален Прост. Според Фиорио в съвременната Формула 1 е необходимо „да се полагат физически, технически и психологически усилия. Вместо това ние привличаме един тип, който си събира багажа веднага след тренировката и изчезва. Не знам, колко технически грамотен е и каква подкрепа в този аспект би дал на отбора.“
Според Фиорио решението за привличането на Райконен е прекалено консервативно и е трябвало да се търси по-млад талант.
„Бих избрал млад, амбициозен пилот, стремящ се да постигне всичко с този отбор, а не такъв, който е в края на своята кариера.
Не смятам, че Фернандо Алонсо страда от подобен ход. Смятам, че той е щастлив, защото ще добави още слава, ако го победи.“
Въпреки критиките си Фиорио смята екипа на Ферари за следващата година за най-силния във Формула 1. Едва след него е този на Мерцедес, където според него Розберг заслужава сериозна критика.
„Германецът е прекалено непостоянен. Показва невероятни неща от време на време и после просто се скрива в нищото.“
Подобно е мнението му и за Фелипе Маса, който напуска екипа в края на годината.
„Според мен в последните четири години той загуби доста от скоростта си. Единствената му силна черта бе способността да направи силна обиколка в квалификацията, но в състезанията често не можеше да намери ритъм и пропадаше.“
Все пак като цяло привличането на финландеца било по-добрият вариант, отколкото запазването на ненужния пилот номер две.