Уикендът за Гран при на Бахрейн приключи неприятно за ФИА след грешката и в събота след квалификацията. Карлос Сайнц и тимът му Уилямс бяха уведомени след финала на пистата Сахир, че испанският пилот ще получи наказание за следващия старт – три места назад на грида. Санкцията бе анулирана, когато стюардите осъзнали, че Сайнц спря в пита изрично, за да изтърпи наказанието, наложено му за сбутването с Андреа Кими Антонели (Мерцедес). Причината стюардите да не знаят, че испанският състезател е изпълнил санкцията бил проблем с контролната система. В нея нямало никаква индикация за това, че наложеното наказание е изпълнено.
Сайнц отпадна от надпреварата в Бахрейн, но след друг инцидент – с Юки Цунода (Ред Бул). Той обясни, че е загубил 40-50 точки аеропритискане и е бил със секунда и половина по-бавен
„Ситуацията с Антонели бе в разгара на битката. Борехме се за позиции след прибирането на сейфти кара. Бяхме със студени гуми, нямаше аеропритискане. Аз така или иначе щях да се прибера заради повредите от удара преди това (с Ред Бул-а)“, разясни Сайнц.
Тази ситуация доведе до кратка дискусия с екипа на Уилямс. Сайнц предложи да изтърпи нормално наказанието точно, за да не се превръща в санкция за Гран при на Саудитска Арабия. Остана неподвижен дори повече от размера на наказанието, което бе 10 секунди – от отбора смениха гумите му след 11 секунди на място. Върна се на пистата и в следващата обиколка вече се прибра окончателно.
„Юки си изтърва колата, което на мен ми струва състезанието. Изглежда като състезателен инцидент, въпреки че цената за мен бе твърде висока. Аз се оказах на погрешното място в случая, но разбирам защо няма наказание“, добави Сайнц.
DOC 53 – Infringement – Car 55 – Forcing another driver off the track (Corrected) https://t.co/nVLPv627jK #BahrainGP #F1 #FIA pic.twitter.com/g4bG5onhkf
— FIA (@fia) April 13, 2025
Стюардите разгледаха след финала и ситуация с Джордж Ръсел за неправилно използване на DRS. Английският пилот на Мерцедес имаше куп проблеми с електрониката на своя F1 W16. В един момент DRS-ът му се отвори, когато Ръсел натиснал бутона за радио комуникация на волана си
Джордж моментално го затвори и намали. Стюардите приеха обяснението на Ръсел и решиха, че неправилното включване на DRS-а наистина бе извън контрола на пилота и отбора. Стюардите са установили, че задното крило е било отворено за 37 метра от близо 700-метровата права. Това донесло на Ръсел предимство от 0,02 сек. Реакцията на пилота и намаляването на скоростта обаче са компенсирали с 0,28 сек. Затова е решено, че докато технически има нарушение, то няма придобито предимство и съответно няма наказание. Така Ръсел запази подиума си.
DOC 54 – Infringement – Car 63 – Alleged DRS Infringement https://t.co/nVLPv627jK #BahrainGP #F1 #FIA pic.twitter.com/OfAGQ4SZNz
— FIA (@fia) April 13, 2025
По-рано през уикенда в Бахрейн от ФИА признаха, че пропуска със засичането на излизането на Нико Хюлкенберг от пистата е тяхна грешка. От федерацията не отделили достатъчно ресурс за наблюдение ограничението на 11-ти завой. Мястото не било счетено за достатъчно натоварено, за да се изисква повече внимание. В ретроспекция от ФИА отчетоха, че преценката им е била неправилна. Проверката закъсня и Хюлкенберг участва в Q2, което доведе до недоволство от страна на Уилямс, тъй като бе за сметка на Алекс Албон.