Камионите преминаха по съвсем различен маршрут по етапа от Сан Мигел де Тукуман до Кордоба. Те завиха доста по-рано на север и изминаха 324 километрова свързваща отсечка към град Сантиаго дел Естеро. В последствие трябваше да бъде преминат и 293 км състезателен етап, който да изведе състезателите до Кордоба.
Проблемите за лидера Жерар де Роой започнаха малко след началото на скоростния етап. Още на осмия километър той спря. Мики Биазион също спря, за да помогне на колегата си, но след кратък разговор двукратният световен рали шампион продължи състезанието си. Бе установено, че турбо компресора на камиона на холандеца е проблемът и след около час все пак състезателят на Iveco продължи състезанието. Това го свлече в класирането, давайки възможност на конкурентите му да се хвърлят в борба за победата. Алес Лопра успя да спечели етапната победа, но Петер Верслуис успя да се приближи на едва 7 секунди от победителя.
Проблемите на Де Роой пък продължиха и това даде възможност на Едуард Николаев да поведе в генералното класиране. Той води със 17:56 мин. пред чеха Коломи и с повече от половин час пред съотборника си Айрат Мардеев. Де Роой все пак успя да се добере до финала, но изоставането му е почти един час.
Резултатите от деветия етап (топ 5):
01. Лопра/Брюнкенс/Пустейовски (Tatra) – 3:18:22 ч.
02. Веслуис/Шурманс/Дамен (MAN) +7 сек.
03. Каргинов/Девяткин/Мокеев (Kamaz) +1:36 мин.
04. Коломи/Килиан/Килиан (Tatra) +2:13
05. Ван Влийт/Клайн/Пронк (MAN) +2:38
Общо класиране след деветия етап (топ 5):
01. Николаев/Савоцин/Рибаков (Kamaz) 23:10:20 ч.
02. Коломи/Килиан/Килиан (Tatra) +17:56 мин.
03. Мардеев/Белякин/Мирни (Kamaz) +33:32
04. Де Роой/Колсол/Родевалд (Iveco) +59:56
05. Каргинов/Девяткин/Мокеев (Kamaz) +1:00:4 ч.