Докато Ник Хайдфелд за мъничко изпусна преминаването в третата част на квалификацията, Роберт Кубица продължава да изпитва сериозни проблеми с поведението на колата си и се класира едва 16-и след като започналият в края на първата сесия дъжд му открадна шанса да подобри времето си.
“Нещата в тренировката сутринта вървяха не лошо”, бе равносметката на Хайдфелд. “В първата част на квалификацията бях десети, във втората се движех пак на същата позиция и по всичко изглеждаше, че ще вляза в топ 10.
Тогава обаче имахме малшанс с гумите. Интермедията прегря и трябваше да пробваме със сликовете в последния си опит. Аз лично не бях сигурен, дали да изберем нов комплект интермедия или меките сликове. Затова оставих екипа да вземе решение и получих сликове.
Не обвинявам никого, в последствие е много лесно да се коментира, кое е било правилното решение. Единадесетата позиция все пак не е края на света и можем спокойно да изберем с каква стратегия да караме. Нямам нищо против едно дъждовно състезание.”
“За състезанието тук докарахме нови части, което ни приближи с крачка напред”, заяви Кубица след квалификацията. “За съжаление колата не реагира така, както очаквахме. Бе трудна за управление. Още при първата свободна тренировка в петък забелязах, че нещо не е точно както трябва.
Въпреки всичките данни, които анализирахме така и не разбрахме в детайли, какво точно се обърква. Трябва да разберем и открием проблема колкото се може по-бързо и да го решим моментално.”
“Много необичайна квалификация, в която времето играеше основна роля”, бе оценката на Марио Тайсен. “В първата част Роберт трябваше да прекрати третия си опит заради задаващия се дъжд и по този начин изпусна за хилядни от секундата да влезе във втората част.
Във втората част първият опит на Ник бе на мокро с интермедия. В последствие обаче пистата започна да изсъхва и последният му опит бе с меките сликове. По време на обиколката му обаче дъжда пак се засили и той за малко изпусна влизането в топ 10.”
“Заради резултатите в свободните тренировки нямахме големи очаквания към Роберт, защото той определено не бе доволен от баланса на колата си”, обясни шеф инженерът Вили Рампф. “Ник пък бе с много добро темпо във втората част на мокро, но в решителната обиколка решихме да пробваме със сликове. Рискът обаче не се оправда и за малко изпуснахме влизането в топ 10. Времето утре също може да е решаващ фактор, така че да видим.”