Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено очакват повече проблеми с хибридните системи, отколкото с турбо агрегатите

Рено очакват повече проблеми с хибридните системи, отколкото с турбо агрегатите

66
0
двигател,Рено

Първите дни на пред сезонните тестове на пистата Херес са изключително напрегнати не само за отборите, но и за производителите на задвижващи системи. От Рено се очаква да създаде следващото чудо, след като те бяха пионерите на турбо техниката през миналия век, а освен това техният атмосферен двигател спечели последните четири поредни години титлата. Но проблемите и за тях с въвеждането на новата техника са лесно забележими: Ред Бул и Катерам останаха за боксовете в първия ден заради проблеми. Говори се дори, че проблемите на Катерам са предизвикани от невъзможността задвижващата система да бъде инсталирана достатъчно добре в шасито и дори, че тя е различна от тази предоставяна на Ред Бул. Това обаче бе набързо опровергано.

„Все пак благодарение на Торо Росо успяхме да направим няколко обиколки“, обясни Реми Тафен от Рено. Шефът на отдела занимаващ се със задвижващите системи разкрива, че би се радвал на повече активност на пистата от отборите използващи продуктите на фирмата и че не очаква бързо подобрение и изглаждане на възникналите проблеми.

„Прогресът ще е доста бавен и първо ще трябва да се запознаем много по-обстойно с новите системи. Ще трябва да разберем и как да развием мощността им по най-добрия начин. Все още обаче няма място за притеснение, не всичко е новост за нас, но все пак нещата са напълно различни.“

Сериозното предизвикателство за инженерите не представлява самия турбо двигател, а по-скоро различните хибридни компоненти около него. Въпреки това оборотите в първите обиколки бяха близки до състезателните, но няма да бъдат увеличавани до края на изпитанията на Херес.

„Надяваме се още в сряда всички коли с наши системи да са на пистата. Целта ни не е да направим симулация на състезание, а да разберем, дали данните получени на стендовете отговарят на тези на пистата.“

Според Тафен за Рено е предимство, че работи с повече клиенти, защото по този начин ще бъде събрана повече информация от Ферари например. Въпреки този довод обаче липсата на Лотус е осезаема.

„Разбира се, те са отбор, с който ние се познаваме много добре и сме обиграни. Наистина ни липсват, но имаме достатъчно отбори тук, за да получим необходимата информация.“

Според Тафен тотални повреди в двигателите както в миналото вече няма да има.

„Просто предотвратяваме подобни неща. Имаме достатъчно датчици и системи за сигурност в колите.“

Така при проблем, техниката се самоизключва. Освен това се очаква проблемите да са по-скоро с хибридните системи. Там пушек няма, просто нещата се повреждат.