Продажбите на луксозни автомобили в Китай ще продължат да се увеличават и до 2016 г. там най-вероятно ще се реализират повече модели от премиум сегмента, отколкото в САЩ. До 2020 г. пък се очаква да са повече от тези в Западна Европа.
Търсенето на такъв модели в Китай ще се удвои в следващите шест до седем години. През 2012 г. там бяха продадени 1,25 млн. такива коли и последните проучвания на пазара твърдят, че броят им ще достигне 2,25 милиона до 2016-та и около 3 милиона до 2020 г.
Автомобилните производители вече отговарят на повишеното търсене. General Motors и Nissan Motor Co. работят по разширяването на премиум брандовете си, за да задоволят потребностите на бързо растящия китайски пазар. Досега водеща марка в сегмента по продажби е Audi (около 80%). Ford обаче планират скоро да започнат лансиране на Lincoln, а PSA Peugeot Citroen подготвят DS за навлизане в Шанхай.
Продажбите на луксозни коли в Китай са нараствали с 36% годишно през последното десетилетие в сравнение с 26-процентното повишение на общия пазар. Сегментът е изключително привлекателен за производителите, тъй като в 111 от големите китайски градове няма дилърства на премиум марки, посочва агенция Блумбърг, позовавайки се на проучванията.
Продажбите на лидера на местния пазар в луксозния клас – Audi – в Китай и Хонг Конг са се увеличили с 30% през 2012 г. до рекордните 405 838 реализирани коли. Това са близо 80% от всички премиум автомобили, стигнали през миналата година до новите си собственици.
Според проучвания нагласите на китайските потребители 59% от тях са заявили, че не биха избрали местна марка, когато решат да си купят луксозно возило. 16% не вярват, че китайските производители някога ще създадат модел в този клас, който ще получи световно признание. Същевременно се увеличава и значението на дамите като потенциални клиенти за този тип автомобили, тъй като те ценят особено много стилния външен вид, сигурността и комфорта.